پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

04 بهمن 1395

هنربهترین ابزاربرای جهانی سازی اربعین حسینی است

رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: هنرزبان مشترک همه فرهنگ ها و بهترین ابزار برای جهانی سازی اربعین حسینی است


حجت‌الاسلام‌ حمید احمدی با اشاره به پایان مهلت ارسال آثاربه دومین سوگواره عبرات اظهارکرد: تعداد آثار ارسالی به بخش داخلی این سوگواره 2594 اثر و تعداد آثار بخش بین الملل 1007 اثر از ملیت های مختلف است.

وی افزود: دربخش داخلی دومین سوگواره عبرات درمجموع 270 اثر در 10 رشته شعر،عکس، نثر ادبی، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، تولیدات رادیویی، مقالات علمی و نگارگری به مرحله نهایی راه یافته اند وبخش عکس سهم بیشتری از مجموعه آثاردریافتی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه بخش بین الملل سوگواره برعهده جامعه المصطفی العالمیه می باشد استقبال مردم و هنرمندان برای شرکت دربخش های مختلف این سوگواره را گسترده خواند و گفت: در دوره دوم آثار زیاد و باکیفیتی دریافت شد.

وی همچنین ازهمکاری خوب رسانه ها و خبرگزاری ها و هنرمندان و سازمان های فرهنگی و هنری دربرگزاری این سوگواره تقدیر و تشکر کرد وبا اشاره به اینکه آثاردریافتی درهر بخش در چهار مرحله ارزیابی شده است، اظهارکرد: بیش از 45 داور برجسته کشور در ارزیابی آثاردریافتی دراین ده رشته مشارکت داشتند.
احمدی درادامه از اربعین بعنوان پدیده ای معنوی و فرهنگی نام برد و هنر را زبان مشترک همه فرهنگ ها و بهترین ابزار برای جهانی سازی اربعین دانست.

وی با اشاره به انگیزه های الهی ، انسانی و معنوی تولید کنندگان این آثاراظهار داشت: مراسم اختتامیه دومین سوگواره عبرات برای معرفی آثار برگزیده و اهدای جوایز در روز ششم بهمن‌ماه درتالار وزارت کشور برگزار خواهد شد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتردرباره دومین سوگواره عبرات که به همت ستاد مرکزی اربعین برگزارمی شود می توانند به پرتال سوگواره به آدرس: abarat.alarbaeen.ir مراجعه کنند.