شنبه 1 اردیبهشت 1403

16 آذر 1393

حجت الاسلام والمسلمين زماني: جلوه اتحاد مسلمانان در راهپيمايي اربعين خودنمايي مي‌كند

مشاور استانها و دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: بيش از دو و نيم ميليون نفر انسان با انديشه واحد در صحراي عرفات جمع مي‌شوند و امروز اين جلوه عظيم با محوريت حسين بن علي (ع) در راهپيمايي اربعين خودنمايي مي‌كند.


حجت الاسلام والمسلمين رجبعلي زماني در مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، ابراز اميدواري كرد كه خدمت رساني به زائران سبب نزديك شدن دلها به يكديگر و انسجام بهتر و بيشتر براي احياي نام اباعبدالله (ع) شود.

وي با بيان اينكه قطعا شعار و شعور عتبات و جلوه اي كه دارد از حج كمتر نخواهد بود، گفت: اگر در مراسم حج سه ميليون نفر شركت مي‌كنند، امروز در راهپيمايي اربعين اين آمار به بيش از چهار برابر آن مي‌رسد و ميليونها نفر از كشورهاي دنيا، داراي مذاهب و فرق مختلف اسلامي حضور دارد.

حجت الاسلام والمسلمين زماني اظهار داشت: بيش از دو و نيم ميليون نفر انسان در صحراي منا و عرفات با لباس واحد جمع مي‌شوند و امروز اين جلوه و حركت عظيم با محوريت حسين بن علي (ع) در راهپيمايي اربعين خودنمايي مي‌كند.

وي با بيان اينكه اطاعت خدا در اربعين جلوه گر مي‌شود كه آثار آن نابودي دشمنان اسلام و قرآن است، گفت: دشمنان بسيار تلاش كردند تا راهپيمايي اربعين با اين شكوه و زيبايي محقق نشود و حال آن كه «هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى وَدينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ».