پنج شنبه 9 فروردین 1403

02 بهمن 1395

مسئول فرهنگي بعثه كربلا: روحانيون زوار را نسبت به اماكن غيرمستند در عتبات توجيه كنند

مسئول فرهنگي دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري تاكيد كرد: روحانيون كاروان ها بايد زوار را نسبت به اماكن غيرمستند كه در عتبات عاليات به خصوص كربلا وجود دارد توجيه كنند تا زوار بدانند اين اماكن نمادهايي است كه در قرون اخير ايجاد شده و پايه اعتقادي ندارد.


حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين عسكري مسئول فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا در جلسه روحانيون و مداحان با بيان اينكه روحانيون قدر فرصت سفر زيارتي زوار را بدانند ، تصريح كرد: اهتمام به آموزش زائران داشته باشيد و با تبيين مسايل تلاش كنيد زيارت مقبولي داشته باشند.

وي افزود: احكام نماز و نذورات از جمله موضوعات مبتلا به زائران است كه بايد به آنان آموزش داده شود. همچنين زائران نسبت به اماكن غيرمستند توجيه شوند و بدانند كه اين اماكن پايه اعتقادي درستي ندارد و نمادهايي است كه در ده ها و سده هاي اخير ايجاد شده است.


مسئول فرهنگي دفتر نمايندگي بعثه رهبري در كربلا با قرائت روايتي ادامه داد: پيامبر(ص) امام علي(ع) را به سوي مردم يمن فرستادند و توصيه هايي فرمودند كه بسيار زيباست.

وي افزود: ايشان فرمودند اي علي تو ماموريت سختي پيش رو داري قبل از اينكه كسي را به دين خدا بخواني با او جنگ مكن و اگر يك نفر به دست تو هدايت شود از آنچه خورشيد در آن طلوع و غروب مي كند براي تو بهتر است.

عسكري با اشاره به جنايات داعش اظهار داشت: جنايات و رفتار اين مدعيان اسلام درست برعكس فرموده پيامبر است زيرا بدون هيچ دليل مردم را قتل عام مي كنند.

همچنين حجت الاسلام والمسلمين ابوالفضليان، رابط بعثه كربلا با بيان اينكه فرصت تبليغ در كربلا به بركت انقلاب اسلامي و خون شهدا نصيب ما شده است اظهار داشت: انقلاب اسلامي حاصل مجاهدت هاي فراوان در دوره قبل از انقلاب و بعد از آن است و حالا كه اين فرصت در دست ما قرار دارد بايد از آن نهايت بهره را ببريم.

وي با اشاره به فاكتورهاي ارزيابي روحانيون بيان كرد: مردم داري، تبعيت از سياست هاي بعثه رهبري، رعايت شئون روحانيت، نظم و مديريت فرهنگي كاروان، مسئوليت پذيري و ... از جمله اين فاكتورهاست.