پنج شنبه 9 فروردین 1403

02 بهمن 1395

پورموسوي: نماز اول وقت يكي از مهمترين درس‌هاي مكتب عاشورا است

يك استاد دانشگاه با تاكيد بر حضور قلب در نماز بيان كرد: يكي از مهمترين درس هاي مكتب عاشورا و امام حسين(ع) نماز اول وقت و با حضور قلب خواندن است.


حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن پورموسوي، استاد دانشگاه در مراسم عزاداري در حرم مطهر امام حسين(ع) با اشاره به روايات گفت: در كلام بزرگان توصيه شده است كه كلماتي كه به شما مربوط نمي شود و ارزشي ندارد را نگوييد و آنچه كه به شما مربوط و مهم است هم هر جايي نبايد گفت و بايد موقعيت را بسنجيم.

وي با تاكيد بر اينكه بايد هر فردي وصيتنامه داشته باشد بيان كرد: در وصيتنامه بزرگان رسم بر اين است كه فرزندانشان را به مسايل عبادي و اخلاقي توصيه مي كنند و خوب است ما هم آنان را به نماز اول وقت و رعايت حجاب و ... وصيت كنيم.

اين استاد دانشگاه با اشاره به موعظه هاي لقمان به فرزندش گفت: نقل شده است كه لقمان به فرزندش گفت من گزيده مطالب انبياء را در 4 نكته به تو سفارش مي كنم اول اينكه نماز را با حضور قلب بخوان، دوم اينكه در كنار سفره مراقب حلقت باش، سوم اينكه وقتي در منزل كسي هستي مراقب چشم خودت باش و چهارم از زبان خودت مراقبت كن.

وي با بيان اينكه يكي از مهمترين درس هاي امام حسين(ع) نماز اول وقت است افزود: هر قدر حضور قلب در نماز بيشتر باشد در اين صورت نماز نيز بيشتر مورد قبول قرار مي گيرد.
3
پورموسوي با اشاره به تاثير لقمه بر روح انسان اظهار داشت: لقمه حرام و شبهه ناك با نور حسين زهرا سازگار نيست و باعث كسالت انسان در عبادت مي شود.

وي با تاكيد بر اهميت مراقبت از نگاه تاكيد كرد: بسياري از فسادها با يك نگاه به نامحرم شروع مي شود و كانون بسياري از خانواده ها را متزلزل مي كند.