پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

15 آذر 1393

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با فارس خبر داد اسکان زائران اربعین حسینی در صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: برای نخستین بار بخشی از صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات آماده شده است


حسن پلارک در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه گفت: با توجه به کمبود جا در ایام اربعین حسینی در نجف اشرف، ستاد بازسازی عتبات عالیات بخشی از صحن حضرت زهرا(س) را که در حال تکمیل شدن است، برای خدمات رسانی به زائران اختصاص داد.

وی ادامه داد: در کشور عراق در عصر روز اربعین تمام موکب‌ها تعطیل و زائران ایرانی و غیرعراقی مکان مناسبی برای اسکان و پذیرایی ندارند اما ستاد بازسازی عتبات عالیات برای حل بخشی از این نیاز تدابیری اندیشیده و پیش بینی لازم را انجام داده است.

وی افزود: همچنین به منظور حفظ سلامتی زائران کربلا و برقراری امنیت بیشتر در عراق، جلسات متعددی توسط مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و مسئولان عراقی برگزار شده و طرف عراقی پیش بینی های لازم را در این خصوص انجام داده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با توان صد درصدی آماده خدمات رسانی کامل به خادمان و زائران نجف و کربلا است و فعال کردن ستادهای نجف و کربلا با توان کامل به منظور آماده کردن موکب‌ها و تهیه روادید برای اعزام نیروهای پشتیبانی و خدماتی عتبات عالیات از جمله اقدامات در حال انجام است.

وی گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین مسئولیت انتقال تمام کالاها و اقلام مرتبط را برعهده دارد و در حال حاضر روزانه دهها دستگاه تریلی و کامیون در حال ارسال به مکان‌های پیش بینی شده است.

پلارک همچنین به همکاری و مساعدت دیگر نهادها در تعامل با ستاد بازسازی عتبات عالیات به منظور خدمت رسانی به زائران کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری و بسیج از جمله ارگان‌هایی هستند که با ستاد بازسازی عتبات عالیات همکاری دارند و بر اساس تفاهم های انجام شده، شهرداری برای اسکان، سرویس‌های بهداشتی و غیره 7 هزار نفر و بسیج  15 هزار نفر را تعهد کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد شهرداری برای ایاب و ذهاب زائران در کربلا 200 دستگاه اتوبوس اختصاص دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه به دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ایام اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: ساماندهی هیأت‌هایی که به صورت تدریجی مسئولیت پخت غذا برای ارائه خدمات به زائران اربعین را دارند نیز توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام خواهد شد. در این زمینه برای پخت روزانه 5 هزار پرس غذا در نجف و کربلا پیش بینی های لازم انجام شده است.

وی افزود: ایجاد مکان مناسب در نقطه صفر مرزی با توجه به ازدحام جمعیت برای سفر به عراق نیز تعبیه شده که در این مکان علاوه بر استراحت، صبحانه و پذیرایی مختصری نیز انجام می شود.

پلارک به دیگر خدمات پیش بینی شده ستاد بازسازی عتبات عالیات برای رفاه حال زائران کربلا و نجف اشاره کرد و گفت: آماده سازی بیش از 20 نقطه در مسیر نجف به کربلا به عنوان موکب برای استفاده خیل عظیم راهپیمایان اربعین حسینی و همچنین هماهنگی‌های لازم برای انتقال مواد غذایی، تجهیزات آشپزخانه و دیگر اقلام مورد نیاز از دیگر اقدامات انجام شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

 

منبع: فارس