جمعه 10 فروردین 1403

15 آذر 1393

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر خبر داد حضور ۳ هزار پزشک و پیراپزشک هلال احمر در مرزها/ ورود داوطلبان هلال به حفظ جنگل ها و سالم سازی آب

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر از حضور ۳ هزار پزشک و پیراپزشک داوطلب هلال احمر در مرزها و ارائه خدمات به زائران حسینی و نیز تأمین غذای زائران در مرز مهران خبر داد.


به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان، فرحناز رافع در نشست خبری خود به برنامه‌های سازمان داوطلبان به مناسبت هفته داوطلب را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه این هفته که از روز گذشته آغاز شده است و تا 21 آذر ادامه دارد، گفت: شناسایی و تجلیل از داوطلبان فعال، خیرین و نیکوکاران برتر کشور، حضور 19 هزار و 500 نفر از داوطلبان ملبس به لباس هلا‌ل‌احمر در نماز جمعه، اهدای خون از سوی14 هزار و 500 عضو داوطلب، اجرای طرح نیابت و ارائه خدمات به 2 هزار سالمند، برپایی 620 چادر سلامت و ارائه خدمات رایگان به هموطنان، جذب 1500 نفر از اعضای سازمان جوانان در سازمان داوطلبان از جمله برنامه‌های هفته داوطلب به شمار می‌رود.

رافع همچنین از رونمایی از سایت و شبکه اجتماعی خانه امید داوطلب خبر داد و گفت: این سایت و شبکه اجتماعی 27 آذر به صورت رسمی و در حضور دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ کار خود را آغاز می‌کند.

وی در ادامه به خدماتی که در اربعین حسینی ارائه خواهد شد پرداخت و گفت: داوطلبان هلال‌احمر در مرزهای کشور حضور دارند و بیش از 3 هزار پزشک و پیراپزشک در مرزها به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

رافع به فعالیت خیران در مرز مهران اشاره کرد و گفت: خیران داوطلب هلال‌احمر تهیه غذا برای زائران حسینی در مرز مهران را برعهده گرفته‌اند به طوری که در این مرز به تمامی زائران غذا داده می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر ادامه داد: در مسیر راهپیمایی زائران به سمت کربلا نیز چادرهای سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران احداث می‌شود.

رافع همچنین از حضور دبیر کل فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در ایران خبر داد و گفت: 27 آذر حدود 600 نفر از داوطلبان هلال‌احمر و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی همایشی در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست نیز حضور خواهد داشت و تفاهم‌نامه سه جانبه میان جمعیت هلال‌احمر، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان محیط زیست به امضا می‌رسد.

به گفته رافع بر اساس این تفاهم‌نامه بهره‌گیری از توان داوطلبان هلال‌احمر برای حفظ محیط زیست، اجرای پروژه‌های درختکاری و حفاظت از جنگل‌ها و سالم‌سازی آب در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس