پنج شنبه 9 فروردین 1403

27 دی 1395

ملیت‌های شرکت کننده در دومین سوگواره عبرات اعلام شدند

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه تعداد آثار و ملیت‌های شرکت کننده در بخش بین‌الملل دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات را اعلام کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مرادی دولت آبادی با بیان این که اداره کل فرهنگی جامعة المصطفی(ص) با  درک ظرفیت و سرمایه عظیم گردهمایی اربعین، به مشارکت با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین کشور جهت برگزاری دومین سوگواره عبرات در بخش بین‌الملل پرداخته است، گفت: طراحی پوستر و اطلاع رسانی وسیع و گسترده به ملیت‌های مختلف باعث شد تا بیش از ۳۰ ملیت آثار خود را به بخش بین‌الملل سوگواره ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی (ص)العالمیه که مسئولیت بخش بین‌الملل دومین سوگواره عبرات را برعهده دارد، درباره ملیت‌های شرکت کننده در این رویداد بیان کرد: ملیت‌های اندونزی، بنگلادش، تایلند، کانادا، تاجیکستان، چین، افغانستان، اوگاندا، اتیوپی، پاکستان، ماداگاسکار، کنگو، ترکیه، آلمان، عراق، آذربایجان، سوریه، مالاوی، هندوستان، بحرین، نیجریه، کنیا، یمن، بلژیک و برخی دیگر از ملیت‌ها آثار هنری هنرمندان خود را پیرامون راه‌پیمایی اربعین به دومین سوگواره عبرات ارسال کرده‌اند.

وی با اشاره به استقبال گسترده هنرمندان کشورهای خارجی برای شرکت در دومین سوگواره عبرات با موضوع پیاده روی اربعین حسینی افزود: با وجود این که اولین دوره بین‌المللی شدن سوگواره عبرات را پشت سر می‌گذاریم، بیش از ۵۰۰ اثر در قالب‌های مختلف نظیر کلیپ، شعر، خاطره، دلنوشته، عکس، مقاله و ... به دبیرخانه بخش بین الملل سوگواره عبرات ارسال شده است.

مرادی همچنین اعلام کرد آثار راه یافته به دبیرخانه بخش بین‌الملل دومین سوگواره عبرات در مرحله داوری و ارزیابی قرار دارند.

دومین سوگواره عبرات در بخش های ده گانه شعر، نثرادبی، عکس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور، فیلم و مستند، مقالات علمی، نگارگری و تولیدات رادیویی در تاریخ ششم بهمن ماه سال جاری با معرفی برگزیدگان خود در تالار وزارت کشور به کار خود پایان می دهد. این سوگواره به همت ستاد مرکزی اربعین برگزار می‌شود.