جمعه 31 فروردین 1403

15 آذر 1393

مرز شلمچه به روی کامیون های تجاری بسته شد

مدیر پایانه مرزی شلمچه از بسته شدن مرز شلمچه به روی کامیون های تجاری خبر داد و گفت: این اقدام بنا به خواسته مقامات عراقی صورت می گیرد.


'فریدون رودآبر' روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل ازدحام جمعیت زائران حسینی برای سفر به عراق در مرز و در راستای افزایش خدمات و جلوگیری از سرگردانی زائران تردد کامیون های تجاری از امروز شنبه 15 آذر تا دوشنبه 17 آذر ممنوع است.

وی گفت: نشست همکاری مسوولان محلی شهرستان های آبادان و خرمشهر برای ارائه خدمت بهینه به زائران کربلا برگزار شد و مقرر شده که بیش از 30 هزار نفر زائر ایرانی که اینک در یادمان شهدای شلمچه برای خروج از مرز انتظار می کشند، از امروز به صورت مدیریت شده از مرز خارج شوند.

رودآبر افزود: اینک مرز از نقطه پل نو (10 کیلومتری تا مرزشلمچه) تا اطلاع ثانونی بسته شده و تنها، زائرانی که در یادمان شهدای شلمچه مانده اند می توانند امروز از مرز خارج شوند.

به گزارش ایرنا مرز شلمچه نیز از ساعت 20 شب گذشته تا اطلاع ثانوی به دلیل ازدحام جمعیت زائران ایرانی در این نقطه مرزی از سوی طرف عراقی بسته شد.

زائران اربعین حسینی به دلیل بسته شدن مرز، اینک پشت درهای بسته منتظر خروج از مرز هستند و کمبود امکانات اعم از سرویس بهداشتی، مکان خواب و استراحت در پایانه عراقی در این مرز، زوار را با مشکل روبرو کرده و به دلیل مهر خروج گذرنامه و ویزای آنها امکان برگشت آنان به پایانه مرزی ایران برای استفاده از امکانات رفاهی ایران میسر نیست.

مرز شلمچه به همراه مرز چذابه، دو مرز اصلی ایران با عراق است که زائران از آن برای سفر به عتبات عالیات استفاده می کنند.

مرز چذابه اکنون باز است و زائران از طریق این مرز به عتبات عالیات سفر می کنند.

منبع: ایرنا