جمعه 10 فروردین 1403

15 آذر 1393

معاون استاندار ایلام خبر داد: عبور 150 هزار زائر اربعین از مرز مهران تا روز گذشته

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تا ساعت 24 روز گذشته(جمعه)، 150 هزار زائر اربعین از مرز مهران عبور کردند و پیش بینی می کنیم تعداد زائران عبوری از این مرز به 300 هزار نفر برسد.


«حسین کلانتری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در پایانه مرزی بین المللی مهران، درخصوص ازدحام جمعیت برای ورود به خاک عراق و مشکلات پیش آمده و منتظر ماندن مردم در صفوف افزود: این پایانه برای تردد روزانه 10 هزار نفر طراحی شده درصورتیکه روز گذشته از این پایانه 55 هزار نفر عبور کرده و وارد خاک عراق شدند.

وی با تقدیر از همه دستگاه های اجرایی و انتظامی و سیاسی و امنیتی استان ایلام خاطرنشان کرد: تلاش شبانه روزی افراد زحمتکش موجب شده تا بتوانیم از پنج ونیم برابر ظرفیت این پایانه استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: سرویس دهی مطلوب جمعیت هلال احمر و دیگر دستگاه های اجرایی برای اسکان زائران در شهر و مرز مهران در مقایسه با سال های گذشته خوب و بصورت ویژه انجام شده تا آنها بتوانند از امکانات رفاهی بهره مند شوند.

کلانتری افزود: با برگزاری جلسات متعدد درصددیم تا بتوانیم خدمات مطلوبی به زائران ارائه دهیم و در همین راستا با همکاری دستگاه های اجرایی و شهرداری مهران، امکانات اسکان 30 هزار زائر فراهم شده است.

وی گفت: همچنین اماکنی برای پارک خودروهای شخصی زائران معین شده است.

کلانتری از زائران درخواست کرد با صبر و تحمل، پرسنل خدوم را برای سرویس دهی بهتر یاری کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام افزود: برای ورود به خاک کشوری دیگر، هماهنگی چند روزه لازم است و معطل شدن چند ساعته و عبور از یک گذرگاه باریک با این حجم جمعیت، بطور قطع مشکلات و دردسرهایی برای افرادی که صبر و تحمل ندارند، ایجاد خواهد کرد.

کلانتری ضمن عذرخواهی از زائران به خاطر برخی کاستی های موجود گفت: امیدواریم با هماهنگی کشور مقابل، خدمات دهی به زائران مطلوب تر شود.