جمعه 10 فروردین 1403

15 آذر 1393

خدمات رفاهی به زوار کربلا در ایلام

فرماندار مهران از لغو عوارض گمرکی خروج از مرز مهران خبرداد و گفت: به منظور رفاه حال زوار اربعین حسینی (ع) و حجم بسیار زیاد تردد این عوارض لغو شده است.


ناصری افزود: مبلغ این عوارض 125 هزار ریال بود که با همکاری نیروی انتظامی از زوار حسینی اخذ نمی شود.

وی تصریح کرد: بیش از120هزار نفر در 4 روز گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شده اند که 53 هزار نفر از این تعداد تنها در روز گذشته به این کشور سفر کرده اند.

ناصری به زائران توصیه کرده با توجه به فرصت باقی مانده تا روز اربعین بتدریج و بدون عجله به مرز مهران مراجعه کنند تا ضمن جلوگیری از ازدحام جمعیت زمینه خروج آنها با سرعت بیشتری فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام هم از شبانه روزی شدن فعالیت هفت نانوایی در ایام اربعین با هدف تامین نان مورد نیاز زائران اباعبدالله الحسین(ع) در شهر مهران خبر داد.

 نصیری افزود: از این تعداد نانوایی یک نانوایی در بخش صالح آباد و 6 نانوایی هم در مهران فعالیت می کنند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی  این تعداد نانوایی در خیابان های اصلی شهر برای دسترسی آسان زوار و تا ساعت 10 شب فعال خواهند بود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام افزود : همچنین برنامه ریزی شده است تا مواد غذایی شامل گوشت قرمز، مرغ برنج و شکر با تخفیف20 تا 40 درصد پایین تر از قیمت بازار  برای پخت غذا در اختیار خیران ، نهادها و ارگان هایی که به پخت غذا برای زائران عتبات عالیات می پردازند گذاشته شود.

 

منبع: واحد مرکزی خبر