شنبه 8 اردیبهشت 1403

15 آذر 1393

در ديدار نماينده بعثه‌ و مسؤول خيمه‌گاه حسيني تأكيد شد؛ تلاش براي خدمت‌رساني به زائران وترويج فرهنگ اهل‌بيت

مسؤول نمايندگي بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق و مسؤول خيمه‌گاه امام حسين (ع) در ديداري به بررسي راهكارهاي ارائه خدمات فرهنگي به زائران پرداختند و بر ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) تأكيد كردند.


حجت الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق به همراه برخي از مسؤولان بعثه در ديدار صميمي با حاج فاضل مهدي ابودگه مسؤول خيمه گاه امام حسين (ع) به بررسي راهكارهاي ارائه خدمات فرهنگي به زائران پرداختند و بر خدمت رساني بيشتر و ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) تأكيد كردند.

در ابتداي اين ديدار كه حجج اسلام رجبعلي زماني، حميد احمدي، حسين بهجتي مسؤول بعثه كربلا و ديگر همكاران بعثه در كربلا نيز حضور داشتند، مشاور استانها و دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري به معرفي نماينده جديد بعثه در عراق پرداخت و فعاليت‌هاي گذشته وي را در مدينه منوره تشريح كرد و موفقيت هاي نامبرده را برشمرد.

اتحاد ريشه ناامني‌ها را مي‌خشكاند

وي در ادامه خواستار همكاري مديران خيمه گاه امام حسين (ع) با نماينده بعثه مقام معظم رهبري در راستاي معرفي فرهنگ اهل بيت (ع) به زائران شد و با اشاره به مشكلاتي كه مردم مظلوم كشور عراق با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند به ويژه هجوم وحشيانه تروريستهاي تكفيري به برخي از مناطق اين كشور، گفت: با اتحاد، همكاري و همدلي شيعه در همه كشورها به ويژه ايران اسلامي و كشور عراق ريشه اين ناامني‌ها خشكانده خواهد شد.

مشاور استانها و دفاتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري بر تشكيل يك صف واحد در برابر صهيونيسم، استكبار و تكفير تأكيد كرد و افزود: هرچند مبارزه با دشمنان دين و مذهب دشوار است اما اكنون به پيروزي‌هاي بسياري دست يافته ايد و به لطف خداوند و به زودي زود بر دشمن‌هاي داخلي و خارجي اعم از آمريكا و ازنابش داعش پيروز مي‌شويد.


قلب‌هاي ما و شما يكي است

در ادامه اين ديدار، حاج فاضل مسؤول خيمه گاه حسيني خطاب به جمع حاضر با بيان اينكه شما فرزندان دولت اميرمؤمنان (ع) هستيد و دولت شما هم شيعه است، گفت: قلبهاي ما يكي است و با شما يك مجموعه واحد هستيم، چراكه هر دو براي رستگاري مذهب اهل بيت (ع) تلاش مي‌كنيم.

وي تصريح كرد: شيعه از هر جهت مورد تعرض يهود، نصارا و وهابيت قرار گرفته و اكنون بر همه ما واجب است عليه كساني كه با شيعيان مبارزه مي‌كنند مبارزه كنيم تا نصرت نزديك و ظهور حضرت ولي عصر (عج) محقق شود.

حاج فاضل با بيان اينكه من مقلد امام خميني (ره) هستم و محبت ايشان در دل من و همه مردم عراق جاي گرفته است، گفت: خدا شما را در اين راه ثابت قدم كند، دست ما را در دست شما قرار دهد تا كاملا متحد شويم و در آخر امر هم به شفاعت امام حسين (ع) نائل گرديم.

وي فعاليت‌هاي نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در كربلا را ستود و با بيان اينكه تمام تلاش خود را براي ياري مسؤولان حاضر در جلسه در تحقق برنامه‌ها به كار خواهد بست، اظهار داشت: ما به قلب شما نگاه مي‌كنيم و مطمئن هستيم كه براي دفاع از مذهب شيعه و نصرت امام زمان (عج) تلاش مي‌كنيد.

شيعيان ايران و عراق زينت يكديگر باشند

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از همكاري‌هاي صميمانه مسؤولان خيمه گاه حسيني با نمايندگي بعثه در كربلا تشكر كرد و با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) كه مي‌فرمايند «شما شيعيان براي ما زينت باشيد»، گفت: رفتار ما منتسب به مكتب اهل بيت (ع) است، بايد به گونه اي باشد كه سبب سربلندي آنها شود خود ما بايد براي يكديگر زنت باشيم.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق بر همكاري دو جانبه در راستاي خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به زائران و ترويج فرهنگ اهل بيت (ع) تأكيد و با اشاره به اهميت نظم و انضباط در فعاليت‌هاي مرتبط با امور ايرانيان، ابراز اميدواري كرد كه اين فعاليت‌ها هر روز بهتر از گذشته باشد.