جمعه 10 فروردین 1403

15 دی 1395

ذوالفقاری مطرح کرد: فعالیت دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی دائمی می شود

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از دائمی شدن دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد و گفت: همه استانداران مکلفند تا با انتخاب نماینده‌ای از استان خود، برنامه‌ها و مباحث مربوط به استان خود را در زمینه برگزاری مراسم اربعین حسینی پیگیری و به این دبیرخانه اعلام کنند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در نشست وزیر کشور با استانداران سراسر کشور، افزود: علاوه بر این استانداران مکلفند تا برنامه‌ها و پیشنهادات خود را تا پیش از سال ۹۶ به تصویب این دبیرخانه برسانند.

وی در ادامه بر بسترسازی مناسب برای صیانت از فرهنگ اربعین تاکید کرد و با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با کشور عراق، گفت: نیازمند توافقات همه جانبه با کشور عراق هستیم و بر همین اساس لازم است از هم اینک این توافقات از سوی وزارت خارجه تا پیش از سال ۹۶ انجام پذیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه امسال آمار زائران ایرانی به عتبات عالیات در سالروز اربعین نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۵ رصد رشد داشته است، گفت: باید ساز و کارهای لازم و دور اندیشی مناسب در این زمینه برای سال آینده اندیشیده شود.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت ها در مرزهای غربی و جنوبی کشور افزود: با اقدامات انجام شده در سال جاری، در سالروز اربعین حسینی از حجم فشار بر مرز مهران حدود ۱۲ درصد کاهش یافت.


ذوالفقاری در پایان از همه استانداران و مسئولان اجرایی استان‌ها و دستگاه‌های متولی که در برگزاری مراسم اربعین حسینی خدمت کردند و با ایمان و اعتقاد برای خدمت به زائران امام حسین (ع) قدم برداشتند قدردانی کرد.