شنبه 1 اردیبهشت 1403

13 دی 1395

مسئول شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین: باید در پیاده‌روی اربعین قرارگاه‌های مختص قرآنی فراهم شود.

مسئول شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گفت: باید در پیاده‌روی اربعین قرارگاه‌های مختص قرآنی فراهم شود.


به گزارش خبرنگار الاربعین، حسن محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و مسئول شورای راهبری فعالیت‌های قرآنی کمیته فرهنگی اربعین  امروز در همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی برای فعالیت‌های فرهنگی اقدامات خوبی داشته است.
وی افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌های که باید ذیل کمیته فرهنگی اربعین باشد فعالیت‌های قرآنی است که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت عنوان کرد: ذیل کمیته فرهنگی اربعین یک شورا برای فعالیت‌های قرآنی تشکیل شد که با توجه به فراخوان در طرح‌های قرآنی مصوبات و برنامه‌هایی را برای آن تدارک دیدیم.
محمدی بیان داشت: پیش از شروع مراسم اربعین با هماهنگی کشور عراق 50 نفر خادمان و فعالان کشور عراق در ایران حاضر شدند.
وی ابراز کرد: امسال 109 محفل انس با قرآن در نجف و مسیر پیاده‌روی اربعین برگزار شد، همچنین حدود 6 هزار مصحف قرآنی از طریق بعثه رهبر معظم انقلاب توزیع شد.
 مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت افزود: همچنین طرحی را برای حفظ سوره فجر داشتیم که با خلاء درحوزه اطلاع رسانی بیشتر در جمع زوار ایرانی برگزار شد.
محمدی  بیان داشت: بزرگترین جمع‌خوانی قرآن کریم با محوریت سوره فجر، و برگزاری پویش ملی شوق وصال برای افرادی که موفق نشدند در مراسم اربعین حضور داشته باشند از دیگر برنامه‌ها در راهپیمایی اربعین بود.
وی گفت: در نجف 29 محفل را در مکان‌ها و مواکب مختلف برگزار کردیم، در کربلای معلی 24 محفل در سامرا 3 محفل، در جمع 109 محفل را برگزار کردیم که اتفاق بی‌نظیری بود.
مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در پایان خاطرنشان کرد: باید در پیاده‌روی اربعین قرارگاه‌های مختص قرآنی فراهم شود، در برخی مواکب به دلایل مختلف فرهنگی به فعالیت‌های قرآنی به شکل برنامه جنبی نگاه می‌شد که امیدواریم رفع شود.