شنبه 1 اردیبهشت 1403

13 دی 1395

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین: استقبال زائران از قاریان قرآنی بسیار خوب بود

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: بخش حضور قاریان، تلاوت و قرائت قرآن از جمله برنامه‌هایی بود که مورد استقبال زائران اربعین حسینی قرار گرفت.


 

به گزارش خبرنگار الاربعین، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین امروز در همایش تجلیل از خادمان قرآنی اربعین حسینی که در سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، گفت: به اعتقاد همه ما اربعین ظرفیت بی‌نظیری است که باید از آن برای مقاصد تبین شده استفاده شود.
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم در مراسم اربعین از بحث‌های دینی استفاده کنید فعالیت‌های قرآنی در راس آن قرار می‌گیرد چراکه خیر  و برکت آن بسیار زیاد است.
رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با بیان اینکه تلاوت قرآن نور است، بیان داشت: هر جا قرآن تلاوت شود برای آن مکان خیر و برکت با خود به ارمغان می‌آورد، تعاون و همکاری مردم در اربعین یکی از ثمرات انس با قرآن است.
وی افزود: بعد از سال گذشته با تاکید مراجع نجف درباره فعالیت‌های قرآنی تلاش شد که کار به دست دوستان قرآنی واگذار شود در این زمینه با همکاری مجموعه جوان و مردمی تشکل‌های قرآن و عترت پیش از برگزاری مراسم اربعین اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت.
حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: انجام فعالیت‌های قرآنی در سال اول با کاستی‌هایی مواجه بوده است که فقدان تجربه یکی از عوامل آن است امیدواریم که در سال بعد بهتر از این برگزار شود.
وی گفت: در راهپیمایی اربعین باید فعالیت‌های قرآنی همدوش سایر اقدامات پیش رود این سرمایه و کمک بزرگی است.
حجت‌الاسلام احمدی گفت: بخش حضور قاریان، تلاوت و قرائت قرآن از جمله برنامه‌هایی بود که مورد استقبال زائران اربعین حسینی قرار گرفت، اما باید فعالیت‌های قرآنی وسیع‌تر از این و  در همه حوزه‌های قرآنی باشد.
رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین ابراز کرد: ما بخشی را برای فعالیت‌های قرآنی اربعین در صدا و سیما فراهم کردیم، از سایر سازمان‌ها همچون سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و شهرداری انتظار داریم که در این زمینه هکاری لازم را داشته باشند که شاهد حضور همه گروه های قرآنی باشیم.
حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: ما گزارش های زیادی داشتیم که حضور قاریان برای زائران بسیار مسرت‌بخش بوده است.