جمعه 31 فروردین 1403

15 آذر 1393

تعطیلی بخش گمرکی مرزهای ایران و عراق در آستانه اربعین

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور از تعطیل شدن بخش گمرکی و تجاری مرزهای جمهوری اسلامی ایران و عراق به دلیل سهولت در تردد زائران عتبات عالیات در آستانه اربعین حسینی خبر داد و گفت: خودروهای سنگین حامل بار تجاری از شامگاه امروز(جمعه) تا دو روز پس از اربعین اجازه عبور و مرور از این مرزها را نخواهند داشت.


'مجید آقابابایی' عصر جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از امشب بخش گمرکی و تجاری مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به دلیل حجم تردد زائران مراسم اربعین حسینی(ع) تعطیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تردد خودرو سنگین حامل بار تجاری از شهر ایلام به سمت مهران، از اهواز به بستان و چزابه و از سمت خرمشهر به شلمچه متوقف خواهد شد.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: تنها خودروهای حامل مواد غذایی برای زائران مراسم اربیعن حسینی(ع) تحت نظارت می توانند عبور و مرور از مبادی مرزی ایران و عراق را داشته باشند.

بابایی در خصوص سفر زائران حسینی به کشور عراق نیز اظهارداشت: زائران می توانند تنها از مبادی چزابه، شلمچه، مهران و همچنین خط هوایی وارد کشور عراق شوند.

وی حجم تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات را بسیار زیاد دانست و گفت: تا ظهر امروز حدود 600 هزار نفر از هموطنان وارد خاک عراق شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را شاهد هستیم.

مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با توجه به حجم زیاد زائران ایرانی برای حضور در مراسم اربعین پیش کرد که بیش از یک میلیون نفر از هموطنانمان برای حضور در این مراسم به کشور عراق سفر کنند که این آمار دو برابر حضور زائران در سال گذشته است.

بابایی همچنین از هموطنان خواست تا سفر خود را به روزهای آینده موکول کنند و در بازگشت نیز دو روز پس از اربعین عازم کشورمان شوند تا در تردد دچار مشکل نشوند.

وی همکاری دولت عراق برای تردد زائران ایرانی را خوب دانست و افزود: مسوولین این کشور و جمهوری اسلامی ایران تسهیلات و امکانات لازم را برای زائران فراهم کرده اند و شاهدیم برای صدور ویزا هیچگونه مشکلی وجود ندارد و روزانه 24 هزار گذرنامه در حال صادر شدن است و تمامی امکانات رفاهی فراهم شده است.

وی درباره امنیت مرزها و سفر زائران نیز گفت: هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و زائران تنها به نکات مطرح شده از سوی سازمان حج و زیارت توجه کنند.