جمعه 7 اردیبهشت 1403

14 آذر 1393

تدابیر ویژه برای ورود زائران ایرانی به خاک عراق/ برای مراجعه به مرزعجله نکنید

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امروز جمعه در مرز مهران ۲۰ هزار زائر ، در مرز شلمچه ۳۰ هزار زائر و در مرز چزابه حدود ۱۵ هزار زائر منتظر ورود به خاک عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی هستند


به گزارش  خبرنگار واحد مرکزی خبر، سعید اوحدی افزود: با تدابیر اندیشیده شده و با همکاری مسئولان سیاسی کشور و  نیروی انتظامی گیت خروجی در مرزهای مشترک با عراق از پنج گیت به 20 گیت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: البته مسئولان عراقی قول دادند از امروز امکانات گذرنامه خود را دو برابر کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم بحث رفت و آمد زائران ایرانی هنگام ورود به خاک عراق  به ویژه در مرز شلمچه و چزابه است به طوری که زائران برای رفتن به نجف با کمبود شدید وسایل نقلیه مواجه هستند.

اوحدی افزود: در این خصوص سازمان حج با اجاره 150 دستگاه اتوبوس، زائران ایرانی را از مرزهای شلمچه و چزابه به شهر نجف  اعزام می کند.

وی گفت: اگرچه شاید این تعداد اتوبوس پاسخگوی همه زائران نباشد اما در عین حال همکاری بیشتر زائران را می طلبد.

اوحدی اضافه کرد: البته با همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه ها و مرکز راهیان نور حدود 1500 دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران در مرزها مستقر می شوند تا زائران را به داخل کشور منتقل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت پیش بینی کرد رکورد زائران ایرانی عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی، امسال شکسته شود بطوریکه تا امروز جمعه حدود400 هزار نفر وارد خاک عراق شده اند در صورتی که این رقم تعداد کل زائران سال گذشته است.

اوحدی گفت: با توجه به اینکه حدود یک هفته به مراسم اربعین مانده است تخمین زده می شود بیش از 800  هزار زائر ایرانی وارد شهر کربلا شوند.

وی با اشاره به تلاش های سازمان هلال احمر و مرکز راهیان نور تصریح کرد: در مرزهای ورودی در هر نوبت غذایی، حدود 40 هزار غذا رایگان بین زائران توزیع می شود.

وی پیش بینی کرد با اقدامات انجام شده طی دو روز آینده شاهد برطرف شدن مشکلات موجود در ورودی  مرزها باشیم.

اوحدی به زائران توصیه کرد کمی صبر کنند و عجله ای برای رفتن به مرزها نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی شرکت های هواپیمایی اقدام به گران کردن بلیت پرواز تهران- نجف کرده اند گفت: در چند روز گذشته در این خصوص صحبت هایی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشتیم که آقای جهانگیریان قول داد با این شرکت های متخلف برخورد شود.