پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

14 آذر 1393

همزمان با اربعین حسینی صورت می‌گیرد اعزام بالغ بر 2 هزار مبلغ به سراسر کشور

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بالغ بر دو هزار مبلغ به سراسر کشور خبر داد


 

حجت‌الاسلام غلامعباس موسوی امروز با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، ایام رحلت جانسوز رسول گرامی اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: این ایام در بین مردم، مومنان و متدینان دارای جایگاه و منزلت ویژه‌ای است و اقشار مختلف در این ایام به صورت ویژه به عزاداری، سوگواری و تبلیغ معارف اسلامی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به وظیفه خطیر فرهنگی و تبلیغی خود برای تبیین معارف اسلامی، قرآن و اهل بیت(ع) در این مناسبت‌ها اقدام به ساماندهی و اعزام مبلغ می‌کند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام بالغ بر 2 هزار نفر مبلغ به سراسر کشور خبر داد و افزود: مبلغان در ایام دهه پایانی صفر از 21 آذر امسال مصادف با اربعین حسینی تا دوم دی امسال به مناطق تبلیغی اعزام می‌شوند و نسبت به هدایت مراسم عزاداری و تعیین درس‌های عبرت‌آموز عاشورا، قیام امام حسین(ع) و ماندگاری این قیام اقدام می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اقدامات مبلغان در مناطق مختلف گفت: تبیین شخصیت و سیره رسول اسلام(ص)، شخصیت و سیره امام حسن(ع) و امام رضا(ع) و تشکیل حلقه‌های انس و معرفت برای نوجوانان و جوانان، تشکیل جلسات سخنرانی و وعظ و خطابه از جمله اقدامات مبلغان در این ایام است.

موسوی خاطرنشان کرد: هدایت مراسم‌های عزاداری، برپایی مراسم عزاداری، تبلیغ چهره به چهره و ارائه مشاوره‌های حضوری، دینی و اجتماعی به مردم جزو وظایف و برنامه‌های مبلغان در این ایام است.

وی ابراز امیدواری کرد که مبلغان در ایام اربعین که دارای جایگاهی ویژه‌ای در مبانی دینی بوده، به ترویج فرهنگ حسینی، قرائت زیارت اربعین، آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم و افزایش اطلاعات و آگاهی‌های دینی اهتمام داشته باشند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دعوت مردم به حفظ وحدت پیرامون محور ولایت فقیه و ارتباط با نسل جوان و حضور فعال و جدی در مدارس و فضاهای دانش‌آموزی جزو برنامه‌ها، فعالیت‌ها و وظایف مبلغان است.

این مسئول عنوان کرد: مبلغان در مدت تبلیغ خود به شعار سال به عنوان شعار محوری و امر به معروف و نهی از منکر توجه دارند.

موسوی یادآور شد: مبلغان در ایام 12 روزه تبلیغ خود نسبت به تبیین معارف اسلامی، ترویج فرهنگ قرآن، اهل بیت(ع) و سیره و زندگی اهل بیت(ع) اقدام می‌کنند.

وی متذکر شد: سامانه سمتا برای ثبت‌نام مبلغان ویژه دهه پایانی صفر از 12 آذر امسال فعال شده، بنابراین علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این سامانه می‌توانند اقدام کنند.