جمعه 7 اردیبهشت 1403

12 دی 1395

رقابت 2300 اثر در سوگواره هنری عبرات

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری و مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین اعلام کرد: دو هزار و 300 اثر در دومین سوگواره فرهنگی و هنری عبرات به رقابت می پردازند.


حجت الاسلام حميد احمدي روز يک شنبه در نشست خبري دومين سوگواره فرهنگي و هنري عبرات افزود: دو هزار اثر در بخش هاي عکس، شعر، نگارگري، کاريکاتور، مقاله، فيلم، مستند و غيره در داخل کشور به دبيرخانه اين سوگواره فرهنگي و هنري رسيده است.
وي اظهار کرد: 300 اثر نيز از 40 مليت خارجي در بخش هاي کاريکاتور و نگارگري، مقاله، فيلم، مستند و غيره به دبيرخانه اين سوگواره رسيده است که براي انتخاب آثار برتر از سوي داوران بررسي مي شود.
احمدي با اشاره به اينکه علاقه مندان به شرکت در اين سوگواره مي توانند تا 20 دي ماه آثار خود را ارسال کنند، ادامه داد: 6 بهمن ماه زمان اختتاميه دومين سوگواره فرهنگي و هنري عبرات است و در هر حوزه سه اثر برگزيده و آثار ديگري نيز شايسته تقدير خواهند بود.
وي با بيان اينکه اربعين امسال با استقبال خوب صدها هنرمند و شاعر برگزار شد، تصريح کرد: اربعين با همه زبيابي ها مي تواند با استقاده از ابزار هنر به جهاني شدن تبديل شود و اين يک پديده فرهنگي است.
مجيد آقابابايي مدير کل امور مرزي وزارت کشور نيز در اين نشست گفت: آثاري که در حوزه اربعين ارايه مي شود بايد براي آيندگان باقي بماند و عکس، مقاله و نگارگري بهترين آثار ماندگار در اين حوزه هستند.
وي اظهار کرد: موضوع فرهنگي و هنري از اصلي ترين محورهاي ستاد مرکزي اربعين حسيني است که بايد آن را توسعه داد
آقابابايي تصريح کرد: نياز است مراسم اربعين حسيني از زواياي مختلف مورد بررسي قرار گيرد.