جمعه 10 فروردین 1403

14 آذر 1393

نماینده ولی فقیه در همدان: زیارت اربعین امام حسین(ع) از شاخص‌های ایمان است

نماینده ولی فقیه در همدان، زیارت اربعین امام حسین(ع) را یکی از شاخص‌های ایمان و شیعه‌گری دانست.


آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به راهپیمایی 20 میلیون نفری شیعیان در روز اربعین اظهار کرد: این حرکت جهانیان را وادار به فکر و تأمل در برابر حق و حقیقت و شور و شوق عظیم عاشورایی می‌کند و لایه‌ها و حجاب‌های بد را کنار بزنند.

وی عنوان کرد: زیارت اربعین امام حسین(ع) یکی از شاخص‌های ایمان و شیعه‌گری است و در این روز شیفتگان حق و حقیقت به زیارت امام حسین(ع) می‌آیند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جهانیان باید در راهپیمایی 20 میلیون نفری تفکر کنند که چه جاذبه‌ای توانسته این همه دل را اسیر خود کند افزود: هر کسی بی‌تفاوت به این موضوع باشد باید به ایمان و انسانیت او شک کرد.

وی با بیان اینکه اربعین یک واژه قرآنی به معنی چهلم است عنوان کرد: عدد اربعین در فرود و صعود انسان تعیین‌کننده است و انسان در اوج کمال و تنزل خود با اربعین عجین شده است.

ساخت زائرسرای 7 طبقه همدانی در مشهد

محمدی ابراز کرد: مراحل رشد جنین در رحم مادر به صورت دوره‌های 40 روزه است، عقل انسان در 40 سالگی کامل می‌شود، حضرت موسی میقات خود را با پروردگار در روز چهلم تکمیل کرد، پیامبر در 40 سالگی به پیامبری مبعوث شد و مسائلی از این دست، نمونه‌هایی از ارتباط کمال و تنزل انسان با اربعین دارد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در سه دسته اهل دنیا، اهل آخرت و اهل‌الله تقسیم می‌شود عنوان کرد: دنیا بر اهل آخرت، آخرت بر اهل دنیا و دنیا و آخرت بر اهل‌الله حرام است.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه اربعین بستر مناسبی برای ماست که به وسیله امام حسین(ع) اهل‌الله شویم گفت: علم و معرفت در وجود انسان‌هاست و تنها کافیست باطن را از معصیت و غفلت پاکسازی کرد.

وی از واگذاری یک قطعه زمین در مشهد مقدس برای زائران همدانی خبر داد و گفت: در این زمین ساختمانی هفت طبقه برای زائران همدانی در ساخته می‌شود که تاکنون برای ساخت آن یک میلیارد تومان توسط استاندار و یک میلیارد تومان از سوی شهردار همدان کمک شده است.