چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

14 آذر 1393

زائران اربعین حسینی قبل از رسیدن به مرز مهران عوارض خروج را بپردازند / ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران

سرپرست اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان ایلام از زوار عتبات عالیات خواست عوارض خروج از کشور را در شهرهای مبدا پرداخت کنند.


علی اشرف یوسفی غیاثی' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرداخت عوارض خروج از کشور برای همه کسانیکه قصد دارند از مرزهای زمینی و هوایی خارج شوند الزامی است و ماموران پلیس گذرنامه به هیچ مسافری بدون داشتن فیش پرداخت شده عوارض، اجازه خروج نمی دهند.

وی افزود: اکنون شاهد ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران برای خروج از کشور هستیم در حالیکه بسیاری از زوار عوارض 125 هزار ریالی خروج از کشور را پرداخت نکرده اند و این موجب تراکم جمعیت مقابل باجه بانک ملی مستقر در این پایانه شده است.

یوسفی با بیان اینکه بمنظور تسهیل در ارائه خدمات بانکی به زوار عتبات عالیات علاوه بر افزایش نیروی انسانی (تحویلدار) در باجه مستقر در پایانه، باجه سیاری (کانکس) نیز در محوطه مستقر شده است، اظهار کرد: هفت نفر تحویلدار در این دو باجه مشغول ارائه خدمات بانکی (دریافت عوارض خروج از کشور) هستند.

وی یادآور شد: دو شعبه بانک ملی در سطح شهر مهران نیز برای ارائه خدمات بانکی به زائران تجهیز و آماده است ولی بیشتر زوار بدون توجه به درخواست های مسوولان، به پایانه مراجعه کرده و وقتی با ممانعت از خروج مواجه می شوند برای پرداخت عوارض مجبورند ساعت زیادی معطل بمانند.

یوسفی خاطر نشان کرد: هر زائر ایرانی باید مبلغ 125 هزار ریال بعنوان عوارض خروج از کشور از طریق بانک ملی ایران قابل پرداخت در شعب کل کشور به شماره سیبا 2110100250009 بپردازد در غیر این صورت امکان خارج شدن از مرز وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تنها روز گذشته 21 هزار زائر ایرانی از مرز مهران به کشور عراق رفتند که این آمار امروز و روزهای آینده با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی بیشتر هم خواهد شد.

مرز بین المللی مهران در 90 کیلومتری ایلام این روزها کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات برای شرکت در آیین اربعین حسینی است بطوریکه روزانه بیش از 15 هزار زائر از این مرز به کربلای معلی سفر می کنند.