پنج شنبه 9 فروردین 1403

13 آذر 1393

عراق عاری از ابولاست/ تکمیل خدمات بهداشتی برای استقبال از زائران اربعین حسینی

وزیر بهداشت عراق با تاکید بر اینکه عراق عاری از ویروس ابولاست و هیچ زائر خارجی بدون اطمینان از عدم ابتلا به این ویروس وارد عراق نمی‌شود، گفت: برنامه‌های کامل بهداشتی برای استقبال از میلیون‌ها زائر حسینی در حال اجراست.


به گزارش  مقامات دولتی بغداد و مسئولین محلی کربلا از آمادگی کامل برای برگزاری مراسم اربعین حسینی خبر داده و تاکید کردند که تاکنون هزاران نفر وارد کربلا شده‌اند و انتظار می رود تا روز اربعین حسینی تعداد آنان به بیش از 15 میلیون نفر برسد.

«عدیله حمود»، وزیر بهداشت عراق در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری فارس تاکید کرد که وزارت بهداشت عراق برنامه‌های از پیش مشخص شده‌ای برای مناسبات بزرگ مذهبی از جمله اربعین حسینی که شاهد حضور چند میلیونی زائران از کشورهای مختلف دنیا هستیم تدارک دیده است.

وی افزود: این طرح هم اکنون حاضر است و وزارت بهداشت آن را در همه مناطق بخصوص گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها از جمله در استان نجف اشرف و استان البصره، بغداد، گذرگاه الکوت و استان میسان به اجرا گذاشته است.

وزیر بهداشت عراق همچنین از آمادگی‌ها برای مقابله با هر گونه حالتی از بروز بیماری ابولا در این کشور خبر داد.

عدلیه حمود با اشاره به اینکه عراق عاری از بیماری ابولا است و هیچ موردی از این بیماری در عراق یافت نشده است گفت هیچ مورد ابتلا به بیماری‌های همه‌گیر هم در وزارت بهداشت عراق ثبت نشده است.

وی با بیان این که یک میلیارد دینار برای تامین نیازهای درمانی زایران در نظر گرفته شده ، تصریح کرد که هیچ زائر خارجی بدون تاکید از عدم ابتلا به ابولا اجازه ورود به خاک عراق را نخواهد داشت و به این منظور یک گواهی ارائه خواهد داد.

وزارت بهداشت عراق هم دیروز با بیان این که یک میلیارد دینار برای تامین نیازهای درمانی زائران در نظر گرفته شده ، تاکید کرد که هیچ زائر خارجی بدون تاکید از عدم ابتلا به ابولا اجازه ورود به خاک عراق را نخواهد داشت و به این منظور یک گواهی ارائه خواهد داد.

«سهام الموسوی» عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست در مجلس نمایندگان عراق اخیرا گفته بود که این کمیسیون اقدامات لازم را برای جلوگیری از ورود و شیوع بیماری ابولا در عراق انجام می‌دهد.

الموسوی درباره خطر ورود بیماری ابولا به عراق توسط گروه‌ها و باندهای وابسته به داعش و شیوع آن در شهرهای مختلف عراق هشدار داده بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد 21 نوامبر درباره گسترش بیماری ابولا به شکل بی سابقه در آفریقا به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت شیوع این بیماری، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند