پنج شنبه 9 فروردین 1403

07 دی 1395

رضا رویگری: عهد کرده ام سال آینده با بهبود حالم پیاده به زیارت امام حسین(ع) بروم

رضا رویگری گفت: این عهد را با امام حسین(ع) بسته ام تا من را شفا بدهد تا سال آینده با پای پیاده به زیارت مزار پاکش بروم و برایم مایه تاسف است که نتوانستم امسال با سایر هنرمندان عازم این سفر بشوم.


به گزارش سوره سینما ، رضا رویگری بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون درباره تاثیرات و دستاوردهای  فرهنگی و  اجتماعی راهپیمایی مراسم اربعین گفت: راهپیمایی اربعین سالها در مقیاس کوچک و بدون نگاه رسانه ای در کشور عراق برگزار می شد و بتدریج با حضور پررنگ زائران ایرانی این مراسم باشکوه و با بازتاب های زیادی برگزار شد.

وی ادامه داد: به نظرم این چنین راهپیمایی که نظیرش در هیچ جای دنیا وجود ندارد نشان دهنده اعتقاد قلبی ما شیعیان به فلسفه وجودی قیام امام حسین(ع) است و همین باشکوه برگزار شدن چنین مراسمی خاری بر چشم دشمنان بود و متاسفانه امسال در یک اقدام تروریستی با بمب گذاری نیروهای تندروی داعش تعدادی از زائران شیعه به شهادت رسیدند و البته این زائران حسینی به آرزوی خودشان به همنشینی با امام حسین(ع) دست پیدا کردند.

بازیگر سریال مختار افزود: باید از این فرصت مناسب ایجاد شده با برنامه های هدفمند استفاده های لازم را انجام بدهیم و بتوانیم حقانیت وجودی شیعه و روحیه صلح طلبی خودمان را به جهانیان اثبات کنیم که بر خلاف نیروهای تندروی داعش که فقط زبان زور به کار می برند. شیعیان با مهربانی و عطوفت و رعایت حس همجواری با سایر ادیان برخورد می کنند. به نظرم فرمایش امام حسین(ص) مختص به دیروز، امروز و فردا نیست و در تمام ادوار تاریخی زندگی بشر جاری و ساری است.

بازیگر سرزمین آرزوها، ضمن تقدیر از مردمی که در سرما و شرایط سخت راهپیمایی اربعین را انجام دادند تاکید کرد: مردم ایران نشان دادند به راستی شیعه و پیرو امام علی(ع) و امام حسین(ع) هستند و در این راه از تحمل هیچ سختی و دشواری ابایی نداند و جهانیان به خوبی این پیام صلح و عطوفت شیعیان را درک کردند.

این بازیگر با اشاره به سنت سفر در فرهنگ ایرانی عنوان کرد: در فرهنگ ایرانی سفر و هجرت همیشه مورد توجه مردم و بزرگان بوده، شاید این امر تحت تاثیر افکار امام حسین(ع) باشد برای اینکه زیر بار ظلم و زور نرود راهی سفری سخت و بدون بازگشت شد. همه آنها نشانه هایی است که باید در مراسم پیاده روی اربعین در باره اش فکر و تامل کرد.

رویگری در بخش پایانی سخنانش ضمن اشاره به نذرش برای بهبودی و در ادامه همراه شدن با مردم در این راهپیمایی بیان کرد: این عهد را با امام حسین(ع) بسته ام تا من را شفا بدهد تا سال آینده با پای پیاده به زیارت مزار پاکش بروم و برایم مایه تاسف است که نتوانستم امسال با سایر هنرمندان عازم این سفر بشوم.