جمعه 31 فروردین 1403

07 دی 1395

نوروزبیگی: پیاده روی اربعین پروژه ایران هراسی دشمنان را از بین برد

جواد نوروز بیگی تهیه کننده سینما و تلویزیون به بهانه برگزاری دومین سوگواره سراسری عبرات گفت: راهپیمایی مسالمت آمیز، آرام و معنوی ایرانیان در یک مسیر چند صد کیلومتری تا کربلا به دنیا فهماند که ایرانی ها به هیچ وجه طالب جنگ و خون ریزی نیستند و طرفدار صلح اند. راهپیمایی اربعین پروژه ایران هراسی دشمنان را از بین برد.


جواد نوروزبیگی تهیه کننده سینما و تلویزیون به بهانه برگزاری دومین سوگواره سراسری عبرات درباره اهمیت و جایگاه پیاده روی اربعین در معادلات و روابط فعلی منطقه خاورمیانه با کشورهای جهان عنوان کرد: این راهپیمایی از جهات مختلف قابل بررسی و اهمیت است. با برگزاری تجمع اربعین، همه جهانیان وحدت نظر شیعیان را دریافته اند. این گردهمایی تاکید دوباره بر این داشت که شیعیان همواره به باورها، آداب و سنت هایشان در هر شرایط سختی علیرغم تهدید دشمنان پایبند هستند و عشق به امام حسین(ع) در نهاد هر فرد شیعه و حتی سنی وجود دارد و روز به روزهم قوی تر می شود .

 تهیه کننده «خدا نزدیک است» با اشاره به ابعاد جهانی راهپیمایی اربعین حسینی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین در سال های اخیر تبدیل به تجمع میلیونی و بزرگ مسلمانان شده است و درکمتر نقطه ای از جهان مردم برای انجام یک فریضه دینی چنین مشارکت گسترده ای دارند. در حال حاضر این راهپیمایی نزد شیعیان یک فرهنگ مذهبی محسوب می شود که به سادگی از بین رفتنی نیست.

نوروزبیگی افزود: از منظر دیگر راهپیمایی اربعین محلی برای تضارب آرای شیعیان نقاط مختلف دنیا با هر نژاد، مسلک و عقیده است که برآیند این آن، تقویت همدلی و وحدت میان آنهاست.

وی با اشاره به تاثیرات این مراسم بر مسئله ایران هراسی گفت: مدت هاست که دشمنان، بحث ایران هراسی را در منطقه و دنیا رواج داده اند و راهپیمایی مسالمت آمیز، آرام و معنوی ایرانیان در یک مسیر چند صد کیلومتری تا کربلا به دنیا فهماند که ایرانی ها به هیچ وجه طالب جنگ و خون ریزی نیستند و طرفدار صلح اند. بنابراین با حضور گسترده و میلیونی مردم ایران،  توطئه دشمنان هم نقش برآب می شود. چنانچه می بینیم طی ماه های اخیر، جریان مقاومت در منطقه نیز به پیروزی و دستاوردهای بسیار بزرگی دست پیدا کرده است.

تهیه کننده فیلم «طبقه حساس» با بیان این که پرداختن به موضوع پیاده روی اربعین در قالب سوگواره عبرات و هنرهای مختلف به دو چندان شدن تاثیرگذاری این رویداد گسترده مذهبی منجر می شود، خاطر نشان کرد: به نظرم باید در حوزه هنر جایگاه ویژه تری را برای موضوعی راهپیمانی میلیونی اربعین در نظر بگیریم و بتوانیم با راه اندازی رویدادهایی فرهنگی و هنری مثل عبرات در سال های بعد با قدرت و صلابت بیشتری در این زمینه عمل کنیم. حسن مهم این راهپیمایی مردمی بودن آن است و باید در ادامه نیز همین ویژگی حفظ شود و دولت تنها در بخش امنیتی و رفاهی زائران نقش داشته باشد.

گفتنی است دومین سوگواره سراسری عبرات توسط ستاد مرکزی اربعین در ۱۰ بخش شعر، نثرادبی، عکس، نماهنگ، نقاشی، تصویرسازی وکاریکاتور،فیلم ومستند،مقالات علمی،نگارگری و تولیدات رادیویی برگزار می شود.