پنج شنبه 9 فروردین 1403

13 آذر 1393

از سوي ستاد فرهنگي اربعين حسيني؛ نرم افزار ويژه اربعين حسيني منتشر شد

همزمان با آغاز راهپيمايي بزرگ عزاداري حسيني به سوي كربلاي معلي از سوي ستاد فرهنگي اربعين حسيني، نرم‌افزار ويژه اربعين منتشر شد.


حجت الاسلام اميرمسعود حاجي ابراهيمي، مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري در گفت‌و‌گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج از انتشار نرم افزار ويژه اربعين حسيني از سوي ستاد فرهنگي اربعين خبر داد.

وي افزود: اين نرم افزار با قابليت نصب بر روي گوشي‎هاي اندرويدي با حداقل سيستم عامل ۲. ۲ ويژه اربعين حسيني تهيه شده است، در اين نرم افزار سعي شده است كه يك همراه مناسب براي زائران حرم اباعبدالله فراهم شود.

حجت‌الاسلام حاجي‌ابراهيمي خاطر نشان كرد: برنامه‌هاي اين نرم‌افزار بخش‌هاي مختلف را در بر مي‌گيرد كه سوره‎هايي از قرآن كريم، ادعيه شامل ادعيه‎هاي خاص اربعين و ادعيه‌هاي مرتبط، بخش‎هايي از بيانات مقام معظم رهبري با موضوع اربعين، خطبه حضرت زينب سلام الله عليها و خطبه حضرت سجاد عليه السلام از جمله برنامه‌هاي اين نرم‌افزار است.

مدير برنامه و محصولات فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري اظهار كرد: همچنين متن مربوط به اربعين شامل احاديث، بررسي اهميت زيارت پياده در متون ديني، سابقه گريه و سوگواري بر سيد الشهدا، ديدگاه اهل سنت در مورد گريه و سوگواري، رمز و راز اربعين است.

وي افزود: بخش ويژه مداحي نيز شامل يك پخش كننده ويژه صوتي مي‌باشد كه چندين مداحي خاص اربعين را در بر دارد و سعي شده است به گونه‎اي آماده گردد كه به سهولت قابل استفاده در راهپيمايي باشد، اين پخش كننده امكان عقب و جلو بردن صدا، رفتن به مداحي بعدي و قبلي، تكرار مداحي فعلي، پخش غير مرتب ليست مداحي‎ها، و نمايش ليست مداحي‎هاي در حال پخش را دارد.

حجت‌الاسلام حاجي ابراهيمي ادامه داد: در اين برنامه سعي شده است كه ظاهر مناسب و زيباي ايراني اسلامي طراحي گردد و اغلب بخش‎ها قابل جست و جو باشند.

وي گفت: اين برنامه به گونه‎اي طراحي شده است كه نمايش مناسبي در تمام گوشي‎ها داشته باشد و حتي در گوشي‎هايي كه قابليت نمايش حروف فارسي را ندارند به درستي متون را نمايش دهد.

براي دريافت نرم افزار ويژه اربعين حسيني اينجا كليك كنيد.