پنج شنبه 9 فروردین 1403

04 دی 1395

نقشه داعش در اربعین حسینی نقش بر آب شد

رئیس ستاد اربعین شمال غرب کشور گفت: با تدبیری که رقم خورد نقشه داعش و گروه‌های تکفیری در اربعین حسینی نقش بر آب شد.


امین شریعتی عصر پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از اعضای ستاد اربعین حسینی اردبیل تصریح کرد: دشمنان و گروه‌های تکفیری بر هم زدن مراسم اربعین حسینی و بمب‌گذاری در سامرا را در ذهن داشتند که هیچ‌کدام به موفقیت دست نیافت و رزمندگان در مقابل توطئه‌ها ایستاندند.

وی حضور میلیونی زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی را بیانگر شور و اعتقاد قلبی به اهل‌بیت (ع) و مسیر ولایت دانست و افزود: در واقع همین حضور میلیونی خود به تمامی نقشه‌های دشمنان خط بطلان کشید.

رئیس ستاد اربعین شمال غرب کشور متذکر شد: حضور میلیون‌ها ایرانی که با ایمان و اخلاص قلبی راهی کربلا شده بودند حتی حیرت جهانیان را برانگیخت و نشان داد  که تمامی ترفندها و توطئه‌های گروه‌های تکفیری بی‌فایده و بی‌فرجام است.

شریعتی به برگزاری مراسم اربعین حسینی با امنیت کامل اشاره کرد و افزود: رزمندگان اسلام توانستند در مقابل نقشه‌های داعش و گروه‌های تکفیری بایستند و زائران نیز پیام خود را به جهانیان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه در تأمین امنیت مراسم اربعین حتی اهل سنت سامرا نیز پای کار آمدند، اضافه کرد: راهپیمایی اربعین در سال جاری تابلوی شکوهمندی از وحدت و همدلی بود.

رئیس ستاد اربعین شمال غرب کشور مسئولیت امروز را دفاع از حرمین اهل‌بیت (ع) و پیروی از مسیر رزمندگان دانست و تأکید کرد: ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال پیام آن مسئولیت سنگینی بر دوش مسلمانان جهان است.

شریعتی به خدمات ارزنده استان اردبیل در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این استان در سامرا و دیوانیه موکب برپا کرد و خدمات قابل توجهی به زائران ارائه شد.