جمعه 31 فروردین 1403

12 آذر 1393

امکانات شهرداری اهواز برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی بسیج شد

قائم مقام شهردار اهواز از بسیج امکانات شهرداری اهواز برای خدمات رسانی شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خبر داد.


محمدعلی دوایی فر' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری اهواز حسب وظیفه دینی ، در چند روز اخیر بخشی از امکانات ترابری شامل 15دستگاه اتوبوس و خدمات فرهنگی و پذیرایی را در چند نقطه منتهی به مرز زمینی چذابه آماده و عملیاتی کرده است.

وی گفت: اتوبوس های شهرداری زایران حسینی را از محل یادمان شهدای چذابه تا پایانه مسافری و سپس از پایانه تا نقطه صفر مرزی انتقال می دهند.

دوایی فر پاکسازی و نخاله برداری پایانه مرزی چذابه ، آسفالت محدوده مواکب به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به زایران ، ارایه بسته های فرهنگی ، نصب بنر و مسیریابی از بستان تا چذابه را بخشی از خدمات رسانی شهرداری اهواز به زائران اربعین حسینی عنوان کرد.

قائم مقام شهردار اهواز که به تازگی از سوی سیدخلف موسوی شهردار اهواز ماموریت خدمات رسانی متمرکز و سازمان یافته به زایران اربعین حسینی را برعهده گرفته است افزود: به گونه ای برنامه ریزی شده تا زایرانی که از اقصی نقاط کشور برای زیارت حرم امام حسین(ع) از مرز چذابه عازم نجف و سپس کربلا می شوند با هیچ مشکلی رو به رو نشوند.

دوایی فر افزود: خدمات رسانی به زایران حسینی تا سه روز پس از اربعین ادامه می یابد.

به جز شهرداری اهواز ، جمعیت هلال احمر خوزستان ، حج و زیارت ، مرزبانی ، نیروی انتظامی ، پایانه ها و اداره گذرنامه به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.

بنا به این گزارش روزانه حدود شش هزار زایر از مرز زمینی چذابه در 120کیلومتری شمال غرب اهواز عازم شهرهای مقدس نجف و کربلا می شوند.

دو مرز زمینی چذابه و شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر برای اعزام زایران اربعین حسینی تعیین شده است.

در آستانه اربعین حسینی دهها موکب(محل پذیرایی و استراحت) از سوی هیئات مختلف از شهرهای استان خوزستان از اهواز تا نقطه صفر مرزی چذابه به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.