جمعه 7 اردیبهشت 1403

19 آذر 1395

امام جمعه ایلام: کنگره اربعین تقویت کننده بنیادهایی اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اربعین نماد عزت و اقتدار جامعه اسلامی است، گفت: این همایش عظیم لرزه را بر اندام دشمن انداخت و تقویت بنیادهای اسلامی را در پی داشت.


حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: این حرکت شیعیان امسال با استقبال بیشتر مردم مواجه شد که بیانگر زنده بودن انقلاب حسین ابن علی (ع) است.
وی ادامه داد: دشمن بخوبی می داند که تنها دلیل شکست مکررش در تمامی میدان ها الگو قرار دادن قیام و انقلاب حسینی توسط جامعه تشیع است و با عملیات تروریستی سعی دارند مردم را از این حرکت منع کنند در حالیکه عشق حسینی در وجود مردم لبریز شده است.
امام جمعه ایلام با تقدیر از کمیته مشارکت های مردمی استان در خدمات رسانی به زائرین اربعین در سال جاری تاکید کرد: مردم استان ایلام امسال به نحو شایسته ای از زائرین سالار شهیدان پذیرایی کردند که جای تقدیر و تشکر از آنها دارد.
امام جمعه ایلام یادآور شد: خدمات دهی به زائرین اربعین امسال تا زمان برگشت کامل آنها از عتبات عالیات به نحو مطلوب ادامه داشت که این امر نشانه ساماندهی و برنامه ریزی خوب مردم و مسئولان است.
مرز بین المللی مهران واقع در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام اربعین امسال میزبان تردد یک میلیون و 100 هزار زائر حسینی بود.