سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

15 آذر 1395

آيت الله مكارم شيرازي: عراق درخصوص رواديد زائران اربعين تسهيلات ارائه كند

آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد گفت: مناسب است دولت عراق در رواديد مراعات كرده و براي زائران اربعين حسيني تسهيلاتي داشته باشد تا اين عزيزان با شرايط آسان تري به زيارت مشرف شوند.


حضرت آيت الله مكارم شيرازي صبح دیروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به حضور ميليوني مردم از سراسر عراق و جهان به خصوص ايران در اربعين حسيني(ع) گفتند:از دولت و ملت عراق كه در مسائل مربوط به اربعين حسيني زحمات بسياري كشيده و با دل و جان از زوار حسيني پذيرايي كردند، تقدير و تشكر داريم.

اين مرجع تقليد با اشاره به حمله تروريستي حله، ابراز داشتند: كساني كه جنايت مي كنند، ضربات سنگين تري بر مغزشان وارد خواهد شد؛ اين افراد امروز در موصل و سوريه در حال فرار بوده؛ ولي اين جنايات را انجام مي دهند و واقعا آيا هيچ ديوانه اي اين كارها را مي كند؟ انشاالله خداوند متعال شر اين ديوانه ها را از دنيا قطع بفرمايد.

معظم له يادآور شدند: مناسب است دولت عراق در ويزاها مراعات نموده و براي زوار اربعين تسهيلاتي داشته باشد تا اين عزيزان با شرايط سهل تري به زيارت آمده و مسلما برداشتن ويزا، سال به سال بر شكوه مراسم اربعين افزوده و خواري بر چشم وهابي هاي تكفيري خواهد بود.

حدود 80 تن از زائران اربعين حسيني در يك انفجار تروريستي كه پنجشنبه چهارم آذرماه در پمپ بنزيني نزديك شهر حله در جنوب عراق رخ داد به شهادت رسيدند.