جمعه 7 اردیبهشت 1403

09 آذر 1395

سردار شعبانی: راهپیمایی اربعین اوج«قدرت نرم»ایران درجهان

معاون عملیات قرارگاه ثارالله تهران گفت: اربعین اوج اقتدار و قدرت نرم جمهوری اسلامی در کشور عراق بود و رسانه‌های آمریکایی ها اعتراف کردند که ایران با راهپیمایی اربعین عراق را فتح کرد.


سردار ناصر شعبانی معاون عملیات قرارگاه ثارالله تهران, در مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام در بوستان گلزار منطقه15 تهران در سخنانی با بیان اینکه امروز خون شهدای مدافع وطن با خون شهدای مدافع حرم عجین شده است, گفت:این شهدا کسانی بودند که حاضر شدند جان خود را فدا کنند تا ایمان ما از بین رود و بر زمین افتادند تا ما بایستیم.

سردار شعبانی در ادامه با بیان اینکه امروز این تجمعات بزرگ را در دنیا صادر کردیم, اظهار کرد: اربعین اوج اقتدار و قدرت نرم جمهوری اسلامی در کشور عراق بود که میلیون ها نفر در این رزمایش عظیم حضور داشتند و  وقتی آمریکایی‌ها این حماسه بزرگ را مشاهده کردند در رسانه های خوداعتراف کردند که ایرانی ها با راهپیمایی خود در اربعین, عراق را فتح کردند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث امام علی(ع) مبنی بر اینکه که ننگ بر مردمی که در خانه خودشان با دشمن بجنگند, گفت:ا مروز از هر مظلومی دفاع می کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم.اگر شهید همدانی و دیگر شهدای مدافع حرم در آن سوی مرز ها به شهادت می رسند, برای این است که دشمن اجازه تعدی به خاک کشور را نداشته باشد.

معاون عملیات قرارگاه ثارالله با انتقاد از کسانی که به حضور مسشتاری ایران در کشورهای دیگر اعتراض  می‌کنند, گفت: اگر ما در آن سوی مرزها و در مرز اسرائیل دشمن را زمین گیر نکنیم باید با او در خلیج فارس مقابله کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: اکثر کشورها و کسانی که پشتشان به جای خدا به کدخدا گرم است با انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا لرزه بر اندامشان افتاد اما مردم ایران این موضوع برایشان اهمیتی ندارد زیرا به خدا توکل دارند. 

سردار شعبانی با اشاره به وقایع صدر اسلام و زمان رحلت پیامبر گفت: پیغمبر با دل شکسته از دنیا رفت اما آن چنان ملت ایران تربیت شده اند که وقتی امام(ره) رحلت کردند فرمودند به دلی آرام و ضمیری مطمئن از بین شما می روم زیرا امام می داند اگر این بار خبرگانی جمع شوند از تصمیمشان علی بیرون می‌آید.

برپایه این گزارش، صبح امروز  پیکر دو شهید گمنام 24 و 33 ساله که در عملیات محرم در شرهانی و عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده اند، پس از تشییع بر روی دستان مردم،در بوستان گلزار واقع در انتهای خیابان 17 شهریور جنوبی به خاک سپرده  شد.