چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

07 آذر 1395

اوحدی: بیش از 95درصد زائران اربعین به میهن بازگشتند

رئیس سازمان حج و زیارت از بازگشت بیش از 95 درصد زائران اربعین به کشورمان خبر داد.


سعید اوحدی در حاشیه نمایشگاه عملکرد بسیج در دهه 90 گفت: امسال باتوجه به حضور بیش از دومیلیون نفر از زائران کشورمان و زائرانی از 35 کشور حماسه بسیار باشکوه و زیبایی ثبت شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش مردم کمیته های سیزده گانه ستاد مرکزی اربعین برای برگزاری این حماسه باشکوه گفت : بطور یقین ما در ستاد مرکزی اربعین و در کمیته های اجرایی کاستی هایی داشتیم که برای برای رفع آن در سال آینده آسی شناسی کنیم.
 
 
وی درباره حوادث تروریستی اخیر در حله عراق و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان گفت: به هر حال  دشمن بعد از شکست های بسیار سنگینی که در موصل و حلب متحمل شد و پس از آن حماسه بسیار زیبا و باشکوه اربعین با عزت تحقق پیدا کرد به دنبال این بودند که آن حرص و کینه و در واقع زبونی خودشان را به یک شکلی نشان دهند.
 
 
وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی هم  پس از هر عملیات و پیروزی رزمندگان ما، دشمن بدنبال آن بود تا با عملیات تروریستی شکست خود را جبران کند اما در پایان با عزت و سربلندی برای جمهوری اسلامی ایران خون شهدا دامن آنها را گرفت.
 
 
اوحدی گفت: اکنون هم خون شهدای مظلوم حادثه حله دامن مجموعه تکفیری تروریستی داعش را خواهد گرفت و انشا الله ملت و ارتشهای عراق و سوریه در میدان های جنگ با پشتیبانی مدافعان حرم انشا الله پاسخ دندان شکنی را به آنها خواهند داد.