جمعه 31 فروردین 1403

07 آذر 1395

استاندار ايلام: 60 درصد زائرين اربعين حسيني از مرز مهران تردد كردند

استاندار ايلام به اشاره به تردد 2 ميليون و 300 هزار نفري زائرين اربعين حسيني از مرز بين المللي مهران گفت: در مجموع 60 درصد زائران كشور مرز مهران را براي شركت در آيين اربعين انتخاب كردند.


محمدرضا مرواريد در نشست ستاد اربعين استان ايلام ضمن تقدير از تلاش هاي مردم و مسئولان استان براي خدمات رساني به زائرين و تسهيل در ترددها، اظهار كرد: مردم اين استان براي خدمت رساني به زائرين از يكديگر سبقت مي گرفتند.

وي با اشاره به برنامه ريزي هاي انجام شده براي تسهيل در تردد زائرين از مرز مهران افزود: عموم مردم استان در يك ماه گذشته مي خواستند به نحوي در اين حماسه بزرگ نقش آفريني كرده و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.

مرواريد تاكيد كرد: فراهم كردن شرايط جابجايي بيش از 2 ميليون و 300 هزار نفر در مدت 2 هفته كار بسيار بزرگي بود كه با همت مردم و مسئولان دستگاه هاي اجرايي بويژه دستگاه هاي خدمات رسان با كمترين مشكلي از طريق مرز مهران انجام شد.

استاندار ايلام يادآور شد: تمامي دستگاه هاي عضو ستاد اربعين بايد با رصد مشكلات امسال، راهكارها و نكته نظرات خود را براي برگزاري بهتر اين آيين در سال آينده ارائه دهند تا از هم اكنون به فكر رفع مشكلات باشيم.

مرواريد اضافه كرد: سال گذشته قرار بود در بودجه سنواتي رديفي مستقل براي اربعين پيش بيني شود كه محقق نشد ولي اميدوارم در لايحه بودجه 96 اين موضوع عملي شود و استان هاي ايلام و خوزستان از اين منبع براي توسعه زيرساخت و تسري در خدمت رساني به زائرين اربعين بهره مند شوند.

وي با اشاره به نامه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام به وزير كشور و انتقاد ايشان از نحوه اطلاع رساني و عملكرد ستاد مركزي اربعين در خصوص مرز مهران گفت: هيچكدام از مسئولان نسبت به استان ايلام ديد منفي ندارند البته برخي مسئولان ارشد اين نگراني را داشتند كه اگر حجم جمعيت زياد بسوي مرز مهران بيايند امكان ارائه خدمات مناسب به آنها در اين مرز وجود ندارد.

رئيس ستاد اربعين استان ايلام با اشاره به بازديد وزير كشور از مرز مهران اضافه كرد: رحماني فضلي از نحوه خدمات رساني و حجم فعاليت هاي صورت گرفته براي پذيرايي از زائرين اربعين در اين منطقه قدرداني كردند كه اين نشان دهنده موفقيت مردم و مسئولان استان در خدمت به زائران اباعبدالله الحسين (ع) است.

به گزارش ايرنا، بر اساس اعلام مسئولان استان ايلام در ايام منتهي به اربعين امسال بيش از يك ميليون و 100 هزار نفر از مرز مهران عبور كرده و وارد كشور عراق شدند و بيش از يك ميليون و 200 هزار نفر نيز پس از شركت در آيين اربعين و زيارت حرم مطهر امامان معصوم (ع) در شهرهاي مذهبي عراق از اين مرز وارد كشورمان شدند.

مرز بين المللي مهران در فاصله 95 كيلومتري جنوب باختري شهر ايلام بدليل برخورداري از مزيت نزديكي و كوتاهي مسافت تا كربلا انتخاب اول زائران است.