چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

02 آذر 1395

حجت الاسلام ثمري: زائر اربعين هرگز فريب جريان نفوذ و فتنه را نمي خورد

سخنران كميته فرهنگي و آموزشي اربعين با بيان اينكه جريان نفاق حق و باطل را با هم مخلوط و تشخيص حق را سخت مي كند، گفت: زائر اربعين هرگز فريب جريان نفوذ و فتنه را نمي خورد.


حجت الاسلام والمسلمين علي ثمري در مراسم سخنراني و مداحي اباعبدالله الحسين (ع) كه پس از نماز مغرب و عشا از سوي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد اربعين در موكب احباب الرضا (ع) برگزار شد، به تبيين فلسفه زيارت اربعين پرداخت.

وي با بيان اينكه يكي از راه هاي كسب معرفت به ساحت مقدس اهل بيت (ع) زيارتنامه است، گفت: اگر انسان به طور حساب شده و سنجيده از بركات اين زيارتنامه ها برخوردار شود، عيار معرفتش افزايش مي يابد.

سخنران كميته فرهنگي و آموزشي اربعين از زيارتنامه جامعه كبيره، امين الله و ندبه به عنوان يك دوره كامل امام شناسي نام برد و با اشاره به روايتي از امام حسن عسكري (ع)، از زيارت اربعين به عنوان يكي از نشانه هاي مؤمن و يك منبع معرفتي براي شيعيان نام برد.

وي در ادامه با اشاره به فرازي از زيارتنامه اربعين كه مي فرمايد «و بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهاله و حيره الضلاله»، گفت: امام حسين (ع) خون دل داد و در كنار خون دل خود ايستاد تا جهل، ناداني و نافهمي از بين برود.

حجت الاسلام والمسلمين ثمري با بيان اينكه بدتر از جهل و ناداني ايجاد حيرت و سرگرداني از سوي جريان نفاق است، افزود: جريان نفاق حق و باطل را با هم مخلوط و تشخيص حق را سخت مي كند، در اين اوضاع برخي حرف هاي قشنگي مي زنند كه اراده باطل از آن دارند.

وي با تأكيد بر اينكه زائر اربعين هرگز فريب جريان نفوذ و فتنه را نمي خورد، تصريح كرد: عده اي در كربلا امام حسين (ع) را براي رضاي خدا به شهادت رساندند و اين امر، تأثير جريان نفوذ و نفاق را در جامعه اسلامي به خوبي نشان مي دهد.

سخنران كميته فرهنگي و آموزشي اربعين با بيان اينكه جريان فتنه همچنان ادامه دارد و بايد بيدار باشيم، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند كساني كه در فتنه خود را پيدا نكنند ساقط مي شوند، اما امروز برخي ترديد دارند و در مسيري غير از مسير ولايت حركت مي كنند.

گفتني است، نماز مغرب و عشا دوشنبه (دوم آذر) در موكب احباب الرضا (ع) به امامت حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق اقامه شد.