سه شنبه 28 فروردین 1403

02 آذر 1395

با پايان مراسم باشكوه اربعين؛ مواكب عزاي حسيني در كربلاي معلا جمع آوري شد

مواكب عزاي اباعبدالله الحسين (ع) كه براي پذيرايي از زائران آن حضرت در ايام اربعين و در كربلاي معلا برپا شده بودند، جمع آوري شده يا در حال جمع آوري هستند.


امسال مراسم اربعين حسيني همچون سالهاي گذشته و بلكه بهتر و باشكوه تر با حضور ميليونها زائر شيفته و دلداده اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام در شهر مقدس كربلا برگزار شد.

آنچه از همه بيشتر در اين مراسم باشكوه به چشم مي آمد، برپايي مواكب عزاي حسيني بود كه از زائران اباعبدالله الحسين (ع) با تمام تلاش و در بهترين شرايط و با فراهم آوردن بهترين امكاناتي كه داشتند، پذيرايي مي كردند.

مردم كشور عراق اعتقاد خاصي نسبت به پذيرايي از زائران امام حسين (ع) در ايام مختلف سال دارند كه اين خدمتگزاري بيشتر در ايام اربعين بروز و ظهور پيدا مي كند و آن هم به سبب اهميت ويژه اين ايام و ازدحام زائران در كربلا است.

اما اربعين حسيني (ع) با همه زيبايي هايش به پايان رسيد و ميزبانان ميهمان نواز كربلا در حال جمع آوري موكب هايشان هستند و با مدد از امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، خود را براي سالي ديگر آماده مي كنند.

اين در حالي است كه به گفته ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا، مواكبي كه از سوي ايرانيان در كربلا تدارك ديده شده، تا دو روز آينده برپا است و خدمات كنسولي به زائران اربعين سيدالشهدا (ع) ارائه مي شود.