جمعه 7 اردیبهشت 1403

02 آذر 1395

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني مطرح كرد؛ ضرورت حضور زنان در مراسم اربعين حسيني

استاد اخلاق حوزه با بيان اينكه زنان در دفاع از حق و حقيقت نقش بسيار مؤثري دارند، در پاسخ به مخالفان حضور بانوان در مراسم اربعين حسيني (ع)، حوادث پس از عاشورا را يادآور شد.


حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقا تهراني در مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) ويژه خواهران درکربلای معلا به انتقادات مخالفان حضور بانوان در مراسم اربعين حسيني (ع) واکنش نشان داد.

وي دراین مراسم كه شب گذشته(دوشنبه شب) از سوي كميته فرهنگي و آموزشي اربعين در موكب امام رضا (ع) برگزار شد با بيان اينكه در كامل الزيارات آمده است كه امام صادق (ع) از زنان براي شركت در مراسم زيارت اربعين دعوت كرده اند، گفت: برخي مي گويند حضور خانم ها در مراسم اربعين سبب گناه مي شود، در حالي كه خانم ها مي توانند رعايت كنند تا گناهي اتفاق نيفتد.

استاد اخلاق حوزه تصريح كرد: خانم ها مي توانند در مراسم زيارت اربعين حضرت سيدالشهدا (ع) شركت كنند اما وقتي حرم و اطراف حرم شلوغ است، به ميان جمعيت نروند و طبق آداب زيارت عمل كنند.

وي با بيان اينكه بعد از امام حسين (ع)، خانم ها بال و پر امام سجاد (ع) بودند، اظهار داشت: اگر حضرت زينب (س) و حضرت ام كلثوم (س) نبودند كربلا در كربلا مي ماند؛ حضرت ام كلثوم (س) در بازار كوفه و شام خطبه خواندند.

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني بر دفاع و ايستادگي خانم ها در راه حق و حقيقت تأكيد كرد و افزود: خانم ها همانگونه كه در دوران انقلاب نقش بسيار مهمي داشتند، اكنون نيز در دفاع از معارف اهل بيت (ع) نقش دارند.

سخنران کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین ، با اشاره به تبليغات سوء غرب عليه زنان مسلمان، بر رعايت حجاب تأكيد كرد و افزود: حجاب مانع زيارت نيست، بلكه راهي است براي اينكه امام (ع) هم به ما نظر كنند.

استاد اخلاق حوزه با بيان اينكه كرم امام حسين (ع) به نهايت وصل است، گفت: اگر تمام اين ميليونها زائر از درياي كرم امام حسين (ع) بردارند تمام نمي شود چراكه به بي نهايت وصل است.

وي با اشاره به تأثير فضاي مجازي در ترویج فحشا، ابراز كرد: شيطان برای گسترش فحشا و ترويج مسائل جنسي از طريق ماهواره و فضاي مجازي براي نفوذ در خودي ها اقدام مي كند و اگر نفوذ كرد، انسان به سرعت زمين مي خورد.

وي خواهران را به رعايت حجاب و عفاف و ترويج امر به معروف و نهي از منكر دعوت كرد و گفت: وظيفه شما بانوان اين است كه براي دوری از فساد، ارتباط خود را با اباعبدالله الحسين (ع) تحكيم بخشید.

پس از سخنراني حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني، حاج مهدي سماواتي از مداحان اهل بيت (ع) به مديحه سرايي و روضه خواني در مصيبت و عزاي امام حسين (ع) پرداخت.