جمعه 10 فروردین 1403

01 آذر 1395

بیش ازیک میلیون زائر در ۱۲ روز ویزیت شدند

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، از ارائه خدمات درمانی به یک میلیون و ۲۸ هزار زائر اربعین در ۱۲ روزخبر داد.


دکترسید علی حیدری با اشاره به اینکه  در ۱۲ روزاخیر (از ۱۹ تا ۳۰ آبان) یک میلیون و ۲۸ هزار و ۲۳۸ زائر از خدمات درمانی ویزیت پایگاه‌های درمانی هلال‌احمر در عراق بهره برده‌اند، اظهار داشت:  از مجموع این خدمات ۳۵۴ هزار و ۱۵۸ مورد تزریقات، ۲۱۰ هزار و ۲۹۸ مورد پانسمان، ۴۴ ‌هزار و ۳۴۰ مورد سرم‌ترابی، ۱۷ هزار و ۱۶۵ مورد تست قند خون، ۳ هزار و ۵۲۹ مورد نوار قلب، ۵۸ مورد گچ‌گیری و آتل‌بندی و... ارائه شده است.

حیدری همچنین با اشاره به اینکه همزمان با  روز اربعین در ایران(۳۰ آبان ماه) نزدیک به 180 هزار مورد مراجعه به مراکز و پایگاههای هلال احمر در عراق داشتیم، افزود: در این روز ۱۰۹ هزار و۴۷۳ مورد ویزیت عمومی، ۳۳ هزار و ۲۹ مورد تزریقات، ۳۳ هزار و ۹۳۵ مورد پانسمان،۳ هزار و ۴۱۰ مورد سرم درمانی، یک‌هزار و ۶۱۱ مورد قند خون،۳۲۶ مورد نوار قلب، ۱۲ مورد گچ و آتل انجام شده است.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر به اعزام ۱۰۲ و بستری ۲۰ بیمار به بیمارستان‌های عراق اشاره کرد و گفت: بیشترین خدمات ارائه شده به زائران در درمانگاه‌های اقماری در ۱۸ منطقه مختلف کربلا، چادر عمود ۱۱۲۰ بین راه نجف و کربلا، چادر عمود ۱۰۹۲ بین راه نجف و کربلا، چادر هلال عراق، درمانگاه شبانه‌روزی شفا ۲ هتل ملاک کربلا، درمانگاه شبانه‌روزی ولایت نجف و... بوده است.

همزمان مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از آماده باش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرز چزابه تا 15 روز بعد از اربعین حسینی خبر داد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق در این باره گفت: حضور نیروهای بهداشت اعم از کارشناسان بیماری های واگیر، سلامت محیط و کار، سلامت خانوده و جمعیت، شبکه بهداشت و درمان دشت آزادگان در مرز چزابه تا 15 روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح با حضور کارشناسان مراقب سلامت، بهورز و پزشک در 615نفر روز کار، 200 کارشناس بهداشت محیط، 40 نفرماما و 30 نفر تیم پشتیبان از بیست شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت.