پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

01 آذر 1395

رئیس سازمان حج وزیارت توصیه کرد: زائران ایرانی برگشت خود به کشور را مدیریت کنند

«سعید اوحدی» با اشاره به امکانات فراهم شده در مرزها برای زائرین اربعین به آنها توصیه کرد که برگشت خود به کشور را مدیریت کنند.


«سعید اوحدی» رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه بازگشت زائران حسيني چند روزيست شروع شده است ، از زائران اربعین خواست که بازگشت خود به کشور ازمرزهای زمینی مهران، چذابه و شلمچه را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه در قرارگاه ها و موکب ها خدمات خوبی به زائران ارائه می شود، از تلاش همه دستگاه های خدمت رسان درمرزها قدردانی کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا روح مردمی مراسم پیاده روی اربعین حفظ شود.

رئیس سازمان حج و زیارت و صدور دو میلیون روادید برای زائران ایرانی اربعین توسط ۱۶ دفتر کنسولگری عراق را اقدامی بزرگ، ستودنی و یک رکورد در میان کنسولگری های کشورها در ایران توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائراربعین در سامانه سماح ثبت نام و روادید خود را دریافت کردند، اضافه کرد: حدود ۷۰۰ هزار نفر از زائران اربعین خارج ازسماح بودند که اطلاعاتی از آنها نداریم.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بر اساس آمار سامانه سماح روزهای دوم، پنجم و دهم آذرماه ماه امسال ، بالاترین حجم زائران ورودی به کشور را خواهیم داشت، گفت: مشخص است که در این سه روز از هر مرز چه تعداد زائر وارد کشور می شود و این اطلاعات تنها مربوط به زائرانی است که در سماح ثبت نام کرده اند.

همزمان جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: تاکنون نزدیک به 70 درصد از زائران حسینی به میهن بازگشتند.

سردار محسن فتحي زاده در حاشيه بازديد از مرز چزابه گفت: بازگشت زائران حسيني تا فردا (سه شنبه) به اوج خود مي رسد، البته برابر تمهيداتي که پيش بيني شده است تاکنون مشکلي در فرآيند بازگشت زائران وجود ندارد.

وي در ادامه با بيان اينکه امروز بيش از 130 هزار زائر کربلاي معلي وارد کشور شدند، افزود: دستگاه هاي مختلفي هماهنگي هاي لازم را براي خدمات رساني بازگشت زائران انجام داده اند، تا مشکلي براي ورود آنان به کشور پيش نيايد.

وي در ادامه يادآور شد: خوشبختانه اتوبوس هاي فراواني براي زائران فراهم شده تا زوار به محض خروج از پايانه مرزي با کمترين وقفه اي به خودروهاي بين شهري دسترسي پيدا کنند.

جانشين معاون هماهنگ کننده ناجا در خاتمه با اشاره به اينکه روند خروج خودروها از شهرهاي مرزي ، پر حجم اما روان است، ابراز امیدواری کرد که زائران با کمترين مشکل و با سلامت و امنيت به کشور بازگردند.