شنبه 8 اردیبهشت 1403

01 آذر 1395

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد: همدلی و همگرایی خوبی میان نهادهای فرهنگی ایران و عراق وجود دارد

حجت الاسلام اباذری، ضمن تجلیل از همکاری بیوت مراجع تقلید، علما و حوزه علمیه عراق، گفت: رعایت ضوابط از اصول کار فرهنگی در عراق است و ما با حساسیت ها و رعایت احترام بیوت مراجع تقلید، علما و حوزه علمیه، برنامه ها را دنبال می کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت وگو با خبرنگار الاربعین، از فعالیت های و خدمات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین تقدیر کرد و این تلاش ها را خالصانه و مخلصانه دانست.

وی که خود مسئولیت کمیته فرهنگی اربعین را در کشور عراق به عهده دارد، با اشاره به همدلی و هماهنگی میان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ایران و عراق، اظهار داشت: سه سال است که فعالیت های کمیته فرهنگی و آموزشی در اربعین به این شکل انجام می شود وامسال نیزهماهنگی بسیار ارزنده ای وجود داشت.

حجت الاسلام اباذری با تاکید بر انجام برنامه فرهنگی و آموزشی برای زائران اربعین، افزود: پیش از این تصوربر این بود که تنها باید به مباحث خدماتی و و امنیتی زائران پرداخت و کارهای فرهنگی ضرورتی ندارد؛ ولی اکنون ضرورت این مهم بسیار احساس می شود و همگان بر این موضوع تاکید دارند.

وی حضورگسترده زائران در مراسم اربعین حسینی را نشاندهنده عشق و ارادت خالصانه به حضرت سیدالشهدا و اهل بیت دانست و افزود: اربعین ظرفیت بسیار مهمی است که باید با برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر از این فرصت برای تبیین معارف اسلامی بهره گرفت.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین در کشور عراق ادامه داد: از همه فعالان فرهنگی که در امر ارتقای فرهنگی تلاش می کنند به خصوص بعثه مقام معظم رهبری که شبانه روزی کار کردند و همچنین حمایت های بی دریغ حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در این زمینه تشکر می کنم.

وی ارتقای کمال روحی و فردی را از اهداف برنامه های فرهنگی اربعین برشمرد و گفت:  خوشبختانه امسال هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه های فرهنگی عراق و ایران شکل گرفت و این ساختار در سال های آینده تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام اباذری افزود: از جمله سرمایه های ما داشتن یک مجموعه فرهنگی موفق و روحانیون فعال و روحیه همدلی و همگرایی در کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین بود که این روند را ادامه خواهیم داد.

وی ضمن تجلیل از همکاری بیوت مراجع تقلید، علما و حوزه علمیه عراق، گفت: رعایت ضوابط از اصول کار فرهنگی در عراق است و ما با حساسیت ها و رعایت احترام بیوت مراجع تقلید، علما و حوزه علمیه، برنامه ها را دنبال می کنیم.