شنبه 1 اردیبهشت 1403

01 آذر 1395

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری: رسانه های خارجی امکان تحریم اربعین را ندارند

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی گفت: اربعین با این عظمتی که برگزار می شود می تواند پدیده ای را به نمایش بگذارد که رسانه های خارجی هرگز نتوانند آن را تحریم کنند.


حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدجواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درگفت وگو با خبرنگار الاربعین در کربلای معلا با اشاره به حضور زائرین  دهها  کشور در مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین هم اینک با این عظمتی که برگزار می شود می تواند پدیده ای را به نمایش بگذارد که رسانه های خارجی هرگز نتوانند آن را تحریم کنند.

وی افزود: امروز اجتماع بزرگ اربعین به حدی جهانی شده است که دشمن مجبور شده اعتراف کند این اجتماع به عنوان بزرگ ترین تجمع صلح آمیز بشری است.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی تصریح کرد: عظمت اربعین و این اجتماع برای مردم جلب توجه می کند وامروزحتی کسانی که باور و اعتقاد به ادیان ندارند به این جریان توجه می کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله حدود 20 میلیون نفر درمراسم اربعین شرکت می کنند، افزود: این اجتماع عظیم یک فضای مهم تبلیغی را فراهم می کند که باید از آن به خوبی در راستای تبلیغ معارف ناب اسلامی  بهره بگیریم.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر موفق بشویم این تجمع بزرگ را درست و سریع به جهان منعکس کنیم، به جلب توجه مثبت گرایش های مختلف منجرخواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه در اربعین اتفاق می افتد باید به آن ورای زیارت های دیگر نگاه کرد، صحنه هایی که در اینجا پدیده می آید در سخنرانی ها و خطابه  ها نمی گنجد؛ بلکه در عرصه واقعی مردمی حضور پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با اشاره به اینکه مردم در اربعین زیبایی ها و کمالات اخلاقی فراوانی را به نمایش گذاشته اند؛افزود: کسانی که در این اجتماع خدمت می کنند این خدمت رسانی را بدون اینکه از دین، مذهب و کشور زائران سئوال کنند خالصانه انجام می دهند.

وی یادآور شد: خدمت رسانی مردم عراق به زائران اربعین، زیباترین جلوه عشق به هم نوع و محبت به انسانیت است. زائری هم که این مسیر را طی می کند به یاد مکارم اخلاقی و ارزش ها و تحمل سختی ها می افتد و این را به دیگران آموزش می دهد.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری افزود: اربعین، صحنه ای زیبا از بزرگترین تصویر خدمت به هم نوع و مهربانی است که در جهان اتفاق می افتد واگر انعکاس خوبی پیدا کند قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت: حضور ادیان و مذاهب گوناگون در پیاده روی اربعین اگر به درستی تحلیل شود به خاطر پیام جهانی که آقا اباعبدالله عرضه کرده اند، ماندگار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با پیام شان که فرمودند «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» همه جهانیان را خطاب قرار دادند و اگر این پیام به خوبی برای بشریت تبیین شود، مهربانی، شفقت و خیرخواهی جهان را فرا خواهد گرفت.