پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

01 آذر 1395

حضور مبلغان شورای راهبری بانوان در موکب های مسیر پیاده روی اربعین

مبلغان اعزامی شورای راهبری بانوان درموکب های مسیر پیاده روی اربعین در حوزه های اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی به بیان معارف و اطلاع رسانی به بانوان زائر پرداختند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، در راستای مجموعه فعالیت های خود، با اعزام بانوان مبلغ در موکب های مسیر پیاده روی اربعین به تبیین رسالت بانوان درابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی به تاسی از حضرت زینب(س) پرداخت.

ایجاد تعامل و ارتباط با زائران غیرایرانی توسط مبلغان مسلط به زبان های عربی و انگلیسی، از دیگر اقدامات شورای راهبری فعالیتهای بانوان در موکب های مسیر پیاده روی اربعین حسینی بوده است.

زهرا صادقی استاد حوزه و دانشگاه و از مبلغان زبان دان در گفتگو با خبرنگار الاربعین، گفت: خدمت به امام حسین(ع) افتخار بزرگی است و حضور در جمع زائران امام حسین(ع) از کشورهای مختلف انگیزه بالایی برای مشارکت دراین حرکت معنوی را می دهد.

وی افزود: دراین سفر، شاهد شور و اشتیاق فراوان در زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودیم که به منظور تعمیق شور و شعور حسینی و فرهنگ سازی، نیازمند سازماندهی مناسب به جهت تبیین و اطلاع رسانی معارف است.

شهربانو صائب‌نیا استاد حوزه و دانشگاه، دراین زمینه افزود: با توجه به برنامه های مبلغان در موضوعات متنوع و برای سنین مختلف، بسیاری از نیازهای زائران تامین شده است که عامل مهمی در افزایش استقبال از آنها است.

فاطمه طاهری از طلاب حوزه علمیه ریحانه النبی هم با اشاره به اینکه پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان نیاز مبرمی است که باید طی سالهای آینده مورد توجه قرار گیرد ، اظهار داشت: در روزهای گذشته که در موکب های مسیرمستقر شدیم، بانوان زائر سوالات متفاوتی درباره مسائل شرعی و آداب زیارت داشتند.

زهرا ابراهیمی  از فرهنگیان آموزش و پرورش هم که مسئول هماهنگی و نظم داخلی محل اسکان در موکب صاحب الزمان واقع در عمود 828 است اضافه کرد: موکب صاحب الزمان، سه سال است که با 60 نفر از بانوان به عنوان خادم فعالیت دارد.

ابراهیمی در خصوص هدف خود از خادمی، عنوان کرد: در حرکت معنوی اربعین خادمی افتخار بزرگی است که امید داریم این حرکت باعث رشد اسلام و مسلمین و افزایش عمق معرفت همه زائران شود.

وی افزود: بعضا شاهد بودیم بسیاری از سفر اولی مشتاق خادمی بودند.