شنبه 1 اردیبهشت 1403

01 آذر 1395

آماده باش 360 نیروی اورژانس کرمانشاه برای موج "بازگشت" زوار اربعین

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از آمادگی کامل اورژانس این استان برای موج بازگشت زائرین اربعین خبر داد.


دکتر صائب مدرسی در گفت و گوی خبری، با اشاره به شروع موج بازگشت زائرین اربعین از چند روز گذشته، اظهار داشت: در همین راستا 360 نیروی اورژانس در سطح استان در حالت آماده‌باش کامل هستند.

مدرسی تصریح کرد: در حال حاضر 45 دستگاه آمبولانس در 45 نقطه از مسیر تردد زائرین اربعین از حمیل تا کنگاور مستقر شده‌اند.

مدرسی افزود: با توجه به تجربیاتی که از سال گذشته داشته‌ایم، نقاط پرحادثه و نیز محل تجمع زوار شناسایی و این نقاط در اولویت قرار داده شده است و عمده نیروها در این مناطق مستقر شدهاند.

وی با اشاره به وجود هشت پایگاه اورژانش جاده‌ای در مسیر تردد زائرین اربعین، گفت: از آنجا که ممکن است به دلیل ترافیک مسیر، دسترسی به بیمارستان و مراکز درمانی دشوار باشد، به میزان کافی دارو و تجهیزات در پایگاه‌های اورژانس تامین شده است.

رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل اتاق مدیریت بحران در این مرکز، گفت: فعالیت این مرکز 24 ساعته خواهد بود و اگر حادثه‌ای رخ دهد، در کوتاهترین مدت به مسئولین استان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و نیز مدیریت بحران استان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدرسی همچنین از آماده‌باش کامل اورژانس هوایی استان در این روزها خبر داد و گفت: با توجه به ترافیک جاده‌ای، فعالیت اورژانس هوایی برای رسیدگی به مجروحین احتمالی حوادث جاده‌ای ضروری خواهد بود و در صورت مساعد بودن شرایط جوی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.