سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

01 آذر 1395

یک استاد دانشگاه درکربلای معلا مطرح کرد؛ راهکار مقابله با تفکر مادی تبیین و ترویج فرهنگی اربعین است

یک استاد دانشگاه در کربلای معلا راهکار مقابله با تفکر مادی را تبیین و ترویج فرهنگ اربعین دانست و افزود: با وجود محدودیت رسانه های بیگانه، امروز اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شده است و می توان از آن به خوبی بهره گرفت.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، خانم جهازی، استاد دانشگاه در همایش نقش زنان در جهانی سازی اربعین که به همت شورای راهبری فعالیت های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکز اربعین در کربلای معلا برگزار شد، به بررسی نقش زنان در جهانی سازی اربعین، فرصت ها و چالش ها پرداخت.

وی با تاکید بر نقش هوش معنوی زنان در جهانی سازی فرهنگی اربعین از آن به عنوان یک فرصت یاد کرد و خواستار استفاده درست ازاین موقعیت استثنایی شد.

خانم جهازی خاطر نشان کرد: درک موقعیت کنونی جهان و نیاز جامعه جهانی به یک تحول در حوزه امور زنان نیاز دارد.

وی با بیان این که امروز جایگاه زن تنزل یافته است، تصریح کرد: متاسفانه جامعه جهانی در مسائل مادی غرق شده و  انسان مادی در مصرف گرایی و مدگرایی به یک چالش تبدیل شده است که باید با آن مقابله کرد.

این استاد دانشگاه بازخوانی فرهنگ اسلامی و تبیین راهکارهای عملی را در مقیاس جهانی ضروری خواند و افزود: گمشده انسان امروز برای رضایت از زندگی، تمسک به شیوه اهل بیت است.

وی راهکار مقابله با تفکر مادی را تبیین و ترویج فرهنگ اربعین دانست و افزود: با وجود محدودیت رسانه های بیگانه، امروز اربعین به یک حرکت جهانی تبدیل شده است و می توان از آن به خوبی بهره گرفت.

خانم جهازی خاطر نشان کرد: امروز نیاز معنویت خواهی بشریت در برابر خواسته های مادی قد علم کرده است و این امر با توجه به تنوعی که در موضوعات بانوان قرار دارد، بیشتر خودنمایی می کند.

اهمیت اعتقادات در سلامت و بهداشت روانی بانوان، گفتمان سازی سفر اربعین و اهداف آن از دیگر موضوعات مورد بحث این استاد دانشگاه بود.

وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی اربعین می تواند به صورت سیستمی در تمام عرصه ها در ایمن سازی بانوان در حوزه های متعدد راهگشا باشد. یکی از این عرصه ها معنویت در اربعین و یکی از شاخصه های آن بهره وری از هوش معنوی است.