جمعه 7 اردیبهشت 1403

30 آبان 1395

سعيد جليلي: ازطريق اربعين مي توان ابعاد مختلف اسلام را ارائه داد

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه اربعين پنجره اي براي معرفي اسلام ناب است، گفت: اربعين نمادي از فرهنگ حسيني و فرهنگ عاشورايي است.


به گزارش خبرنگار الاربعین، سعيد جليلي در اختتاميه همايش بين المللي اربعيني حسيني كه امروز در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، با اشاره به موج اسلام گرايي و اقبال جهانيان به اسلام، هجمه هاي دشمنان را در تحريف چهره اسلام حقيقي و ايجاد ترديد در مسلمانان براي پذيرش و تبعيت از آن يادآور شد.

وي ايجاد انصراف در جوامع اسلامي نسبت به حيات بخش بودن اسلام و معرفي چهره غلطي از اسلام در جوامع اسلامي و غير اسلامي در غرب را دو حركت دشمنان معرفي كرد و گفت: اين دو حركت عملا در راهبردها و سياستهاي كساني كه در مقابله با اسلام قرار دارند به ويژه در دو دهه اخير در برنامه كاري آنها قرار گرفته است.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان كرد: كساني كه علاقه اي به اسلام دارند بايد اجازه به چنين رويكردي ندهند و به روش هاي مختلف از اسلام، حقانيت و حقيقت اسلام دفاع كرده و آن را به اذهان كساني كه تشنه چنين حقيقتي هستند معرفي و تبيين كنند.

وي با بيان اينكه اربعين پنجره اي براي معرفي اسلام ناب است و مي تواند يك دريچه خوبي را براي تمام كساني كه در معرض تحريف اسلام يا ترديد در انديشه والاي اسلام قرار دارند، باز كند، افزود: از طريق اربعين به راحتي مي توانيم ابعاد مختلف اسلام را ارائه دهيم چراكه اربعين نمادي از فرهنگ حسيني و فرهنگ عاشورايي است.

جليلي تصريح كرد: در اربعين محبت و شور عقلانيت و معرفت، مبارزه و پيشرفت قابل ارائه است، ما از شخصيت بزرگ امام حسين (ع) نقاط برجسته و قله اي را داريم كه در تاريخ بشر ظهور و بروز كرده است.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه منظومه معرفتي منا، عرفه و عاشورا در اربعين تجلي پيدا مي كند، گفت: عاشورا بزرگ ترين قله است در كنار آن عرفه و دعاي عرفه امام حسين (ع) يك منظومه معرفتي است كه امروز مي تواند بسياري از جانهاي تشنه را سيراب كند.

وي ادامه داد: منا، عرفه و عاشورا منظومه اي كامل است براي اينكه امروز بتوانيم در جهان اسلام و در جهان امروز به طور عام آن را ارائه كنيم و بسياري از نقاطي كه در حال تحريف و ترديد است و از سويي براي آن يك تشنگي وجود دارد ارائه دهيم.

جليلي ابراز كرد: در منا فرياد امام حسين (ع) مبني بر اينكه چگونه اديان قبل دچار تحريف شدند و چگونه همان بلا مي تواند سر اسلام بيايد به خوبي آسيب شناسي و بيان مي شود و همين امروز مي تواند براي همه پيروان اديان الاهي راهگشا باشد.

وي گفت: در منظومه معرفتي امام حسين (ع) همچنان كه منا مي تواند يك وجه مهمي از آسيب شناسي جوامع ديني را به رخ بكشد، عرفه نيز مي تواند آن اوج تكامل و سير معنوي انسان ها را بيان كند كه همانا ارتباط با خداوند است.

گفتنی است همايش بين المللي اربعيني حسيني به همت کار گروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین به مدت سه روز در کربلای معلی برگزار شد.