جمعه 31 فروردین 1403

30 آبان 1395

مديركل امور زنان وخانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: معنویت اربعین نسخه رهابخش ملت های جهان است

عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه گفت: دلباختگان اردوگاه عظیم اربعین، به ادبیات جدیدی دست یافته اند که نسخه رهابخش ملت های جهان با پسوند اعتقادی و نژادی است.


به گزارش خبرنگار الاربعین، خانم صدیقه حجازی، عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه در نشست علمی و تخصصی نقش زنان در جهانی سازی اربعین که به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلای معلا برگزار شد، با اشاره به اینکه جهان در آستانه تغییرات و تحولات عظیم سیاسی، فرهنگی و اعتقادی است، اظهار داشت: بی تردید پیاده روی اربعین از بزرگ ترین پدیده های اخیر در هزاره سوم است.

وی افزود: خوشبختانه با گذشت زمان، هر سال شاهد افزایش کمی و کیفی حضور پیروان مکتب عاشورا در بزرگداشت اربعین و گستردگی هندسه گفتمان اربعین در بین تمامی ادیان، نژادها و ملیت ها هستیم

خانم حجازی مديركل امور زنان وخانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تصریح کرد: در آستانه تحولات در جهان امروزگروندگان و پیوستگان به اردوگاه عظیم اربعین، در حقیقت به ادبیات جدیدی دست یافته اند که نسخه رهابخش ملت های جهان با پسوند اعتقادی و نژادی است.

وی ادامه داد: با توجه به این تحولات، شرایط عصر و نظام بین الملل به گونه ای است که جامعه انسانی نیاز به تقویت عزت مداری و ذلت گریزی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه به موج بیداری در کشورهای اسلامی در سال های اخیر و جنبش ضداستکباری اشاره کرد و گفت: دشمنان از این بیداری و گرایش جوانان جهان اسلام به بیداری اسلامی به وحشت افتاده اند به همین سبب مدل کاریکاتوری از اسلام با عناوینی همچون طالبان، القاعده، النصره و داعش در برخی کشورها به راه انداخته اند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی توانست جهان را دگرگون کند، گفت: این انقلاب در شرایطی به وقوع پیوست که دو مکتب فکری و بشری در جهان حاکم بودند و بلوک شرق و غرب می خواستند مردم جهان را به سمت این دو مکتب بکشانند.

وی افزود: پس از شکل گیری انقلاب اسلامی، تحلیل گران و تئوری پردازان بزرگ به بررسی این رویداد بزرگ قرن و دو عنصر کلیدی و اساسی در شکل گیری و تداوم آن پرداختند.

سخنران عنصر جهاد، شهادت، آزادیخواهی و عدالت جویی؛ و عنصر امید و انتظار را دو عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: این دو عنصر از نهضت عاشورا برگرفته شده  و انقلاب اسلامی نیز با بهره گیری درست از این دو به موفقیت و پیروزی رسید.