چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

30 آبان 1395

اجرای برنامه روایتگری حماسه عاشورا با حضور 160 مبلغ

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مسئول کمیته فرهنگی اربعین در عراق در جلسه سرگروه های مبلغان روایتگر از حضور 160 مبلغ برای اجرای برنامه روایتگری درشهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه هم اندیشی سرگروه های مبلغان راویتگر، (شنبه شب) 29 آبان ماه با حضورحجج الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درعراق، نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلای معلا برگزار شد.

حجت الاسلام اباذری در این جلسه با اشاره به برنامه ها و فعالیت های متنوع  فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، گفت: یکی از مهم ترین این برنامه ها، برگزاری برنامه روایتگری حماسه عاشوراست که بسیار موفق بوده است.

وی از حضور 160 مبلغ حوزه علمیه در موضوع روایتگری حماسه عاشورا خبر داد و گفت: روایتگری حماسه عاشورا از سال گذشته در راهپیمایی اربعین آغاز شد و امسال استقبال از این برنامه که به دو زبان عربی و فارسی اجرا می شود بسیار چشمگیر بوده است .

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درعراق ادامه داد: با توجه به این استقبال قرار است روحانیون عراقی را سال آینده آموزش دهیم تا روایتگری واقعه عاشورا در موکب ها گسترده ترپیگیری شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام حسین حقیقت، مسئول کارگروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، با اشاره به اینکه امسال دهها روحانی از حوزه علمیه در قالب گروه مبلغ به عراق اعزام شده اند، افزود: این گروه برنامه های متنوع فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اجرا می کند.

وی استقبال از برنامه های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در این برنامه روایتگران ایرانی به زبان عربی معارف دینی را به کودکان آموزش می دهند.

حجت الاسلام حقیقت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان ادبیات خاصی دارند، امسال با استفاده از وسائل کمک آموزشی، معارف به صورت غیرمستقیم بیان و ارائه شد؛ زیرا این شیوه در ارتباط برقرارکردن با کودکان و نوجوانان بسیار تاثیر گذار است.