پنج شنبه 30 فروردین 1403

30 آبان 1395

برنامه‌های فاخر قرآنی در پیاده روی اربعین در حال اجراست

همزمان با حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان امام حسین (ع) در کربلا، برنامه‌های فاخر قرآنی به همت شورای راهبری فعالیتهای قرآن کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکز اربعین درعتبات عالیات درحال اجراست.


گزارش پایگاه اطلاع رسانی اربعین به نقل ازمسئولان شورای راهبری فعالیتهای قرآن کمیته آموزشی و فرهنگی اربعین حاکیست: تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته ایرانی، برپایی محافل انس با قرآن و اجرای اذان ازجمله برنامه هایی است که روزانه در شهرهای زیارتی عراق و موکب های قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین برگزار می شود.

برپایه این گزارش اجرای تواشیح ، ابتهال  وآثار فاخر به زبان های عربی و فارسی در صحن حضرت زهرا(س) درنجف اشرف و مواکب مسیر پیاده روی اربعین نیز با استقبال زائران حسینی روبرو شده  و گروههای اعزامی جمع خوانی درکربلا نیز برنامه اجرا می کنند.

گفتنی است ازجمله اهداف برپایی  فعالیت های قرآنی به صورت متمرکز و با حضور قاریان برتر و اجرای برنامه های مردمی در موکب های مسیر پیاده روی اربعین، تقریب مذاهب برمحور قرآن  و ارتقای سطح مفاهیم و فرهنگ قرآنی در بین عزاداران و مشتاقان زیارت اربعین اعلام شده است.