جمعه 10 فروردین 1403

30 آبان 1395

استاد حوزه و دانشگاه: حضور بانوان مبلغ در راهپیمایی اربعین برای اشاعه فرهنگ زینبی است

مبلغه عزامی شورای راهبری فعالیت بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: با توجه به رسالت حضرت زینب(س) در امتداد نهضت امام حسین(ع)، هدف از حضور بانوان مبلغ در راهپیمایی اربعین حسینی اشاعه فرهنگ زینبی است.


شهربانو صائب‌نیا استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار الاربعین در خصوص فلسفه پیاده روی اربعین گفت: روایت‌های فراوانی وجود دارد که زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین، از فضیلت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: اشاعه فرهنگ حسینی و فرهنگ زینبی، روایتگری، پاسخگویی به احکام شرعی و تبلیغ چهره چهره از جمله اهداف حضور بانوان مبلغه در راهپیمایی اربعین حسینی است.

صائب نیا خاطر نشان کرد: بیشترین نیاز زائران کسب آگاهی از مسائل و احکام شرعی است و تیم های تبلیغی شورای راهبری بانوان با حضور در مکان های مختلف شهرهای زیارتی عراق و مسیر پیاده روی در قالب حلقه های معرفت و تبلیغ چهره به چهره به بیان مسائل مورد نیاز می پردازند.

وی استقبال زائران از حضور بانوان مبلغه را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به برنامه های مبلغان در موضوعات متنوع و برای سنین مختلف، بسیاری از نیازهای زائران تامین می شود که عامل مهمی در استقبال از آنها است.