جمعه 10 فروردین 1403

07 آذر 1393

راه اندازي ايستگاه هاي «نذر خون» در مرزهاي زميني عتبات در ايام اربعين حسيني (ع)

مدير عامل سازمان انتقال خون از راه اندازي ايستگاه هاي نذر خون در مرزهاي زميني مهران، شلمچه و چزابه در ايام اربعين حسيني (ع) بمنظور اهداي خون از سوي زائران اربعين خبر داد.


علي اکبر پورفتح الله، مدير عامل سازمان انتقال خون، در ديدار با رئيس سازمان حج و زيارت پيرامون پياده سازي طرح دريافت خون از زائران ابا عبدالله (ع) تحت عنوان طرح «نذر خون» در ايام اربعين به تأسي از فرهنگ عاشورايي خبر داد.
بر اساس اين گزارش، در اين ديدار که با حضور مسوولان ارشد سازمان انتقال خون صورت گرفت، پورفتح الله شرحي از فعاليت هاي سازمان انتقال خون و برنامه هاي آموزشي آن سازمان و بهره گيري از مناسبت هاي مذهبي و هدفدار در جهت ترويج فرهنگ اهداي خون سخن گفت.
مدير عامل سازمان انتقال خون کشورمان اجراي طرح نذر خون در تاسوعا و عاشوراي حسيني (ع) در سال جاري را موفق و تأثير گذار توصيف کرد و اظهار داشت: اين طرح در ايام اربعين قابل توسعه و تداوم خواهد بود.
وي اضافه کرد: همکاري هاي بين المللي و منطقه اي با کشورهاي متعدد در زمينه اهداي خون، از جمله برنامه هاي جاري اين سازمان است.
اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت، در اين ديدار گفت: امسال عزم ملي براي اعزام زائران عتبات در اربعين در ميان مردم و دستگاه هاي کشور به منظور تسهيل روند اعزام زائران به عتبات و شرکت در همايش عظيم اربعين در کربلاي معلي که نماد اقتدار تشيع و بزرگترين مانور و همايش شيعي در جهان است، به وجود آمده است.
وي حرکت سازمان انتقال خون در جهت ترويج و تثبيت فرهنگ اهداي خون در قالب طرح نذر خون با استعانت از مراسم اربعين حسيني (ع) را در راستاي فرهنگ ايثار خون اهل بيت (ع) و پيروان آن بزرگواران توصيف کرد و اظهار داشت: اين اقدام مي تواند علاوه بر جنبه نمادين آن بخش قابل توجهي از نيازهاي هموطنان را پوشش دهد.
رئيس سازمان حج و زيارت بيان کرد: اهداي خون مايه رسيدن به آرامش فکري و تقويت روحيه اهدا کنندگان شده و داراي تأثيرات مثبت اجتماعي، انساني و نوعدوستي در ميان مردم؛ بويژه زائران خواهد بود، لذا سازمان حج و زيارت با تمام توان در توسعه و نهادينه کردن فرهنگ نذر خون در ميان زائران همکاري خواهد کرد.
در اين جلسه مقرر شد سازمان انتقال خون کشورمان پايگاه هاي اهداي خون در مرزهاي زميني عتبات بخصوص در هنگام بازگشت زائران اعزامي اربعين داير نمايد و فرهنگ اهداي خون را با تأسي از حماسه عاشورا در کربلاي معلي احيا و بازسازي کرده تا از اين رهگذر اهدا کنندگان خون فعال شناسايي و ترغيب شوند.