جمعه 10 فروردین 1403

30 آبان 1395

اختتامیه همایش بین المللی و علمی تخصصی اربعین حسینی

اختتامیه همایش بین المللی و علمی تخصصی اربعین حسینی با حضور اندیشمندان ایرانی و عراقی در کربلای معلا برگزار می شود.


علیرضا توکلی طرقی مسؤول کارگروه بین الملل کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور در گفت وگو با خبرنگار الاربعین از برگزاری اختتامیه همایش بین المللی و علمی تخصصی اربعین حسینی با حضور و سخنرانی اندیشمندانی از کشورهای اروپایی ، امریکایی ، افریقایی و آسیایی  خبر داد.

وی زمان برگزاری اختتامیه این همایش را صبح یکشنبه (30 آبان ماه) اعلام کرد و گفت: این همایش به همت کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلای معلا برگزار می شود.

دکتر توکلی تصریح کرد: دراین همایش از ایران نیز دکترسعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، حجج الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و سیدجواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در اختتامیه این همایش علمی و تخصصی زائران دانشگاهی ازکشورهای مختلف  آسیایی، اروپایی، آمریکایی و آفریقایی حضور خواهند داشت.

مسؤول کارگروه بین الملل ستاد اربعین کشور افزود: در این همایش استادان دانشگاه به ارائه مقالات تخصصی خود در حوزه آینده پژوهی اربعین، تدوین نقشه استراتژیک، آسیب شناسی ،  آثار و ابعاد اربعین در حوزه بین المللی می پردازند.

وی خاطر نشان کرد: این مراسم به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد و در پایان نشست جمع بندی با حضور استادان دانشگاه های مختلف برای برنامه ریزی و همکاری های علمی دانشمندان جهان اسلام در حوزه اربعین برگزار می شود.

گفتنی است، علاقه مندان برای برقراری ارتباط با دبیرخانه این همایش می توانند مطالب خود را به نشانی تلگرام: @english_arbaeen ارسال کنند.