جمعه 10 فروردین 1403

29 آبان 1395

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني: طرح تكريم از موكب داران عراقي ابتكاري موفق و ستودني بود

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق برنامه هاي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين را موفق ارزيابي كرد و طرح تكريم موكب داران عراقي را ابتكاري ستودني و موفق خواند.


حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري درعراق در گفتگو با خبرنگار  الاربعین ، با اشاره به گستردگي و فراگيري برنامه هاي فرهنگي در اربعين اظهار داشت: تنوع برنامه هاي معرفتي در اربعين امسال چشمگير و رضايت بخش است.

وي در ادامه طرح تكريم مواكب عراقي از سوي كميته فرهنگي و آموزشي ستاد مركزي اربعين را ابتكار ارزشمند و بسيار خوبي دانست و افزود: ميزباني بي نظير مردم عراق جاي تقدير و تشكر دارد و طرح تكريم از موكب داران عراقي مصداق عملي «من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق» است.

حجت الاسلام والملمين نجفي روحاني كه به نمايندگي از سوي كميته فرهنگي و آموزشي اربعين در اجراي اين طرح حضور داشت، يادآور شد: بيش از 750 بسته هديه معنوي شامل يك جلد كلام الله مجيد، يك لوح تقدير و يك بيرق حضرت ابوالفضل العباس (ع) با شعار «اني احامي ابدا عن ديني» در اين طرح به صاحبان مواكب عراقي اهدا شد.

وي افزود: جمعي از روحانيان در قالب چندين هيئت با حضور در مواكب عراقي با تقدير و تشكر از ميزباني آنان نسبت به زائران حسيني، هديه معنوي را به آنان تقديم كردند.

مسؤول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق تكريم از موكب داران عراقي را در پذيرايي از زائران حسيني يك وظيفه اخلاقي دانست و افزود: موكب داران در حقيقت از طرف حضرت سيد الشهدا (ع) و به عشق آن حضرت از زائران پذيرايي مي كنند.

وي با اشاره به عشق و اخلاص مردم عراق در پذيرايي از زئران حسيني گفت: مردم عراق با وجود برخي از مشكلات اقتصادي با تمام وجود و با شوق فراوان هرچه دارند در طبق اخلاص مي گذارند و از زائران به انواع مختلف پذيرايي مي كنند كه بايد قدر اين همه محبت را دانست.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني تصريح كرد: استقبال گرم و برخورد بسيار صميمانه موكب داران عراقي از هيئت هاي طرح تكريم، بيانگر پيوند عميق معنوي و ديني بين مردم عراق و ايران است.