چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

29 آبان 1395

استاد دانشگاه بغداد تأكيد كرد؛ ضرورت كار گروهي براي خدمت رساني به زائران اربعين

زمان كناني بر اجتماع و كار گروهي براي خدمت رساني به زائران اربعين تأكيد كرد و گفت: امسال با اقدام جمعي حشد الشعبي تاكنون به 100 هزار زائر ايراني خدمات رساني شده است.


به گزارش خبرنگار اعزامي الاربعین از كربلاي معلا، زمان كناني استاد دانشگاه بغداد در دومين روز از همايش بين المللي اربعين حسيني كه در سالن اجتماعات هتل جواهر كربلا برگزار شد، بر اجتماع و كار جمعي و گروهي در راستاي رفع مشكلات زائران اربعين تأكيد كرد.

وي دراين همايش كه به همت كارگروه بين الملل كميته فرهنگي و آموزشي اربعين برگزار شد با بيان اينكه برخي سعي مي كنند به صورت فردي خود را از كمبودها و دشمني ها نجات دهند و مشكلاتشان را به تنهايي حل كنند، افزود: نجات از سلوك فردي به جمعي بايد تغيير كند و چند نفر تصميم جمعي بگيرند و عيب ها، نقص ها و كمبودها با كار و توسل جمعي رفع شود.

استاد دانشگاه بغداد در اين زمينه به كار گروهي جمعي 10 هزار نفر از اهالي كربلا به عنوان «حسد الشعبي» اشاره كرد كه سال گذشته تصميم بر ارائه خدمات به زائران اربعين گرفتند و شرايط مناسب براي اسكان، تغذيه و حمل و نقل آنان را به خوبي و شايستگي فراهم كردند.

وي گفت: سال گذشته با اقدام جمعي حشد الشعبي به 60 هزار زائر ايراني و 30 هزار زائر غيرايراني خدمات ارائه شد به اين صورت كه به مكان هاي تجمع زائران ايراني رفتند و آنها را به خانه ها برده و علاوه براسكان، ديگر خدمات مورد نياز را به زائران ارائه دادند.

زمان كناني با بيان اينكه امسال و تا به امروز (شنبه) 100 هزار زائر ايراني از خدمات گروهي حشدالشعبي استفاده كرده اند، ابراز كرد: 40 هزار عراقي براي رفع نياز زائران در قالب مشاركت اجتماعي فعال اند.